کد مطلب: 922
  تاریخ انتشار:  1392/09/16 - 18:35


امضای پیمان «شکار مسئولانه» در خاورمیانه و آفریقا

پذیرش آئین‌نامه بکارگیری بهترین شیوه‌ها برای گروه‌های شکار و شکارچیان با هدف شکار مسئولانه و حفاظت همه‌جانبه از پرندگان مهاجر مورد توجه قرار گرفت.
download شکار

در مراسمی که از سوی موسسه بین‌المللی «بردلایف» و با همکاری دفتر برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) و سازمان تسهیلات جهانی محیط زیستی «GEF» تحت عنوان پروژه حفاظت از پرندگان مهاجر (MSB) برگزار شد، شکارچیان کشورهای لبنان، اردن، سوریه، فلسطین، مصر، یمن و اتیوپی معاهده منطقه‌ای «شکار مسئولانه» را به امضا رساندند.
به گزارش سایت خبری محیطزیست ایران (IENA)،   به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «بردلایف»، در این مراسم که به سرپرستی «ناظم الخوری»، وزیر محیط زیست لبنان برگزار شد، پذیرش آئین‌نامه بکارگیری بهترین شیوه‌ها برای گروه‌های شکار و شکارچیان با هدف شکار مسئولانه و حفاظت همه‌جانبه از پرندگان مهاجر مورد توجه قرار گرفت. این مراسم روز پنجم دسامبر سال جاری میلادی (2013) در هتل «کورال بیچ» در لبنان برگزار شد.
به گزارش «بردلایف»، امضاکنندگان معاهده شکار مسئولانه، ملزم به بکارگیری آئین‌نامه بهترین شیوه‌ها برای گروه‌های شکار و شکارچیان برای شکار مسئولانه و حفاظت همه جانبه از پرندگان مهاجر شدند. آنها همچنین ملزم به بکارگیری برنامه‌هایی برای حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه‌های آنها شدند.
مفاد معاهده شکار مسئولانه شامل موارد ذیل است:
- میل به فعالیت برای احیاء آئین‌نامه‌های سنتی منطقه در شکار و بهبود نقش آنها در کنترل شکار و سیستم‌های مدیریتی و همین‌طور ترویج فرهنگ شکار مسئولانه
- تصمیم برای ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای و محلی برای افزایش حفاظت پرندگان مهاجر از خطرات ناشی از شکار
- قبول پذیرش آئین‌نامه بهترین شیوه‌ها در موضوع شکار مسئولانه گونه‌های شکاری و حفاظت از پرندگان مهاجر
- پذیرفتن خود به عنوان یکی از نمایندگان پروژه تسهیلات جهانی حفاظت از پرندگان مهاجر و ایفای نقش همراه با سایر شکارچیان منطقه در انتقال پیام‌ به شکارچیان فرامرزی و دادن آگاهی به آنها
- اشتیاق به تسریع شکل‌گیری گروه‌های شکار مسئولانه که منتهی به پذیرش آئین‌نامه بهترین شیوه‌ها در شکار مسئولانه می‌شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان