کد مطلب: 920
  تاریخ انتشار:  1392/09/16 - 14:49


در بازدید مشترک نایب رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر و عبداللهی مطرح شد

تولید روزانه 3 مگاوات برق پروژه زباله‌سوز با ظرفیت روزانه 200 تن پسماند ریجکت از خطوط پردازش

هدف اصلی این مجموعه، کاهش آثار سوء زیست محیطی است.

محمدحقانی - نایب رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به همراه عبدالهی- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بازدید کردند.
به گزارش سایت خبری محیطزیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، در این بازدید که جمعی از مدیران شهری ایشان را همراهی می کردند، روند فعالیت‌های در حال انجام واحدهای پردازش، سایت های تخمیر و واحدهای پالایش کمپوست، تصفیه خانه شیرابه، توسعه فضای سبز و پروژه در حال ساخت ریجکت سوز مورد بررسی قرارگرفت .
همچنین در حاشیه این بازدید معاون خدمات شهری، کاهش آثار سوء زیست محیطی را هدف اصلی این مجموعه در سه سال اخیر عنوان کرد و افزود: افزایش ظرفیت خطوط پردازش و واحدهای پالایش کمپوست، توسعه فضای سبز، تصفیه خانه شیرابه، سامانه استحصال برق به روش هاضم و پروژه سامانه استحصال انرژی به روش ریجکت سوز همگی در راستای تحقق این هدف بوده اند .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت پروژه ریجکت سوز برای نخستین بار در کشور انجام می شود، ناچار به اعمال برخی تغییرات در پیاده سازی مدل اولیه و همسان سازی آن با شرایط محیطی تهران شدیم. از این رو پروژه ریجکت سوز می تواند الگویی مناسب برای اجرای آن در سطح شهر تهران و حتی سایر نقاط کشور باشد و بطور قطع تجربیات حاصل شده در اجرای نخستین زباله سوز کشور،زمان ساخت را در پروژه های مشابه آتی تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
لازم به توضیح است پروژه زباله سوز با ظرفیت روزانه 200تن پسماند ریجکت حاصل از خطوط پردازش 3مگاوات ساعت برق در روز تولید می کند.
در پایان این بازدید حقانی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده، رهنمود های لازم جهت تسریع در اجرای پروژه ها را بیان داشتند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری