کد مطلب: 890
  تاریخ انتشار:  1392/09/12 - 14:59


بوستان شاهد در شمال تهران به بهره برداری رسید/تبدیل بخشی از جنگلکاری و زمین بایر به بوستان شهری

این بوستان علاوه بر فضای سبز، دارای آبنمای سنگی، نیمکت و سطل زباله است.

بوستان شاهد با توسعه و بهسازی بخشی از جنگلکاری قدیمی و قسمتی از زمین بایر در منطقه 3 تهران به بهره برداری رسید.
 به گزارش سایت خبری محیطزیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، رضا مددی - معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه با اعلام این مطلب گفت : این بوستان در مساحت 2 هزار متر مربع و در زمین خالی و جنگلکاری موجود در خیابان شیراز جنوبی انتهای خیابان سهیل به بهره برداری رسیده است .
مددی خاطر نشان کرد: بوستان شاهد علاوه بر فضای سبز و گلکاری به امکاناتی از قبیل وسایل بازی کودکان و فضای سبز مجهز شده است.
وی در خصوص فضای سبز به کار رفته در این بوستان گفت: این محل دارای انواع گل و درخت و درختچه از جمله اقاقیا ،انواع رز ، شمشاد طلایی و ژاپنی ، یاس هلندی ، سدروس ، نوئل و... است .
معاون شهردار منطقه 3 بوستان فرهنگ را نیز از جمله بوستان های جدید این منطقه عنوان کرد و افزود: این بوستان به منظور زیبایی منظر شهری، حفظ و نگهداری محیط زیست و جلب رضایت شهروندان، در مساحت 1500 مترمربع در خیابان شریعتی ، دوراهی قلهک به بهره برداری رسیده است .
مددی خاطر نشان کرد: این بوستان علاوه بر فضای سبز ، دارای آبنمای سنگی ، نیمکت و سطل زباله است که آن را به محلی برای استراحت و تطیف روحیه شهروندان تبدیل کرده است .
معاون امور شهری و فضای سبز این منطقه با اشاره به جایگاه مطلوب فضای سبز در این منطقه گفت : منطقه 3 تهران با سرانه فضای سبزی بالغ بر 25 متر مربع و افزایش بوستان‌های سطح منطقه به تعداد 92 مورد در جهت افزایش سرانه فضای سبز، بهبود کیفیت نمای بصری و همسو شدن فعالیت ها با موازین زیست محیطی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری