کد مطلب: 885
  تاریخ انتشار:  1392/09/12 - 13:08


رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خبر داد:

بررسی طرح رایگان شدن حمل‌و‌نقل عمومی در روزهای اضطرار

باید حقی که در حوزه شهری از مردم ضایع می‌شود را جبران کرد.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از ارائه طرحی به صحن شورا به منظور تامین رفاه مردم در روزهای اضطرار آلودگی هوا خبر داد و گفت: با این طرح در ایامی که شاهد آلودگی هوا در تهران هستیم و طرح زوج و فرد اجرا می‌شود در قبال آن مردم می‌توانند از خدمات رایگان حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.
به گزارش سایت خبری محیطزیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، محمد حقانی با بیان این مطلب گفت: پیشنهادی به کمیته محیط زیست شورای شهر ارائه داده‌ایم که دولت می‌بایست به فکر روزهایی که زوج و فرد شدن خودروها به صورت سراسری انجام می‌شود، باشد و حقی که از مردم ضایع می‌شود را با روش‌های دیگر جبران کند.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که حقوق شهروندی زیر سوال برود، افزود: باید حقی که در حوزه شهری از مردم ضایع می‌شود را جبران کرد و نباید اجازه داد که در این بخش، حقوق شهروندی زیر سوال برود.
وی با اشاره به موضوع آلودگی هوا و همچنین ارائه طرح‌های مختلف در راستای کاهش آن، خاطرنشان کرد: موضوع کاهش آلودگی هوای تهران نیاز به همکاری و مساعدت بخش‌های مختلف دارد و باید برای کاهش آلودگی هوا همه دستگاه‌هایی که نقش دارند، وارد میدان شوند. حقانی از ارائه طرحی به صحن شورای شهر به منظور رفاه مردم در روزهای اضطرار آلودگی هوا خبر داد و گفت: در حال حاضر طرحی را در دستور کار داریم که به زودی در صحن شورا بررسی می‌شود و در صورت تصویب آن در ایامی که شاهد آلودگی هوا در تهران هستیم و طرح زوج و فرد اجرا می‌شود در قبال آن مردم می‌توانند از خدمات رایگان حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه می‌بایست مشکل آلودگی هوا را ریشه ای حل کرد گفت: با توجه به حجم آلاینده‌ها و گازهای مسموم کننده موجود در هوای تهران باید از سرچشمه برخورد کرد. بنابراین راهکارهایی همچون تعطیل عمومی و یا زوج و فرد کردن خودروها کارساز نیست و باید توسعه حمل‌و‌نقل عمومی را در رأس کارهای اجرایی باشد.
درخواست نمایندگان پارلمان شهری از مجلس
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، خواهان بررسی مجدد طرح دو فوریتی مقابله با آلودگی هوا در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: مطالبه ما نمایندگان شهر تهران از وکلای خانه ملت این است که موضوع آلودگی هوای پایتخت را جدی بگیرند.دکتر رحمت‌الله حافظی با اشاره به طرح دو فوریتی مقابله با آلودگی هوا که بهمن ماه سال گذشته تهیه شد اما در صحن مجلس رای نیاورد، افزود: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این طرح دوباره در دستور کار قرار بگیرد و هرچه سریع‌تر به تصویب برسد.
حافظی با اشاره به آسیب‌های آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرهای کشور، ادامه داد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، ماهانه 227 مرگ منتسب به آلودگی هوا در شهر تهران رخ می‌دهد.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهارداشت: ما به عنوان نمایندگان مردم شهر تهران، منتظر پاسخ مناسب و موثری از طرف مجلس هستیم. در غیر این صورت، مسئولیت اتفاقات ناگوار ناشی از آلودگی هوا متوجه نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری