کد مطلب: 852
  تاریخ انتشار:  1392/09/06 - 13:57


در راستای ارائه آموزش های لازم به شهروندان؛

سایت آموزش عملی ورمی کمپوست در منطقه 22 راه اندازی شد

هر شهروند می تواند دور ریزهای روزانه زباله سبزیجات و میوه جات را با استفاده از روش ورمی کمپوست به کود تبدیل کند.
download ورمی کمپوست

به همت اداره فضای سبز منطقه 22 سایت آموزشی ورمی کمپوست برای آموزش عملی شهروندان در زمینه تولید کود کمپوست راه اندازی شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، حسین مرادی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: این سایت به منظور ارائه آموزش عملی با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر آموزش عملی تولید ورمی کمپوست در مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه منطقه راه اندازی شده است.
وی افزود : با توجه به اینکه علاقه مندان به پرورش گل و گیاه و فضای سبز هنگام استفاده از کودهای دامی با مشکلاتی چون بوی نامطبوع، وجود علفهای هرز، آفات و بیماریهای گیاهی مواجهند، امروزه استفاده از کودهای کمپوستی مورد توجه قرار گرفته، ضمن اینکه تولید آن در تمامی منازل در مقیاس کوچک ممکن است؛ به گونه ای که هر شهروند می تواند دور ریزهای روزانه زباله سبزیجات و میوه جات را با استفاده از روش ورمی کمپوست به کود تبدیل کند.
مرادی خاطر نشان کرد : سایت ورمی کمپوست منطقه با استفاده از حدود 500 کیلوگرم کود دامی شسته شده و 20 کیلوگرم کرم ایزنیا فوتیدا راه اندازی شده است.
گفتنی است ورمی کمپوست یک کود بیوارگانیک بسیار نرم و سبک وزن، ترد و تمیز و بی بو است که توسط کرم های خاکی (ایزنیا فوتیدا) ایجاد می شود. کود کمپوست بهترین کود طبیعی قابل استفاده برای کشاورزی و گیاهان زینتی است که طبیعی و بدون بو، محصولی ارگانیک، عاری از هرگونه مواد شیمیایی است که ضمن قابلیت جذب رطوبت بالا و نگهداری آب، تامین کننده رطوبت مورد نیاز گیاه بوده و در پرورش تمامی محصولات کشاورزی قابل استفاده است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری