کد مطلب: 844
  تاریخ انتشار:  1392/09/05 - 19:39


مدیرکل محیط زیست استان تهران خبرداد: ممنوعیت استفاده نیروگاه بعثت از سوخت مازوت از فردا

مدیرکل محیط زیست استان تهران از اجرای طرح سراسری زوج و فرد از در منازل و تعطیلی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در روز چهارشنبه خبرداد.
download آلودگی هوای تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران از اجرای طرح سراسری زوج و فرد از در منازل و تعطیلی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در روز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا خبرداد.
دکتر محمد هادی حیدرزاده- سخنگوی کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در گفت‌وگو با سایت خبری محیط زیست ایران(IENA) افزود: با تصویب کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تمامی مدارس استان تهران به استثنای دماوند و فیروزکوه در مهدکودک، پیش‌دبستانی و ابتدایی فردا چهارشنبه تعطیل شدند.
وی افزود: سایر مقاطع تحصیلی و ادارات استان تهران طبق روال عادی فعالند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با تناکید بر این که هرگونه فعالیت ورزشی در مدارس ممنوع است، افزود: در عین حال برگزاری زنگ ورزش در دبیرستان‌ها ممنوع است.
وی تصریح کرد: تنها در روز چهارشنبه طرح زوج و فرد از در منازل از ساعت 6:30 تا 16 اجرا می‌شود و فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی ممنوع است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به این که امروز آلودگی شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 188 PSI بود افزود: غلظت این آلاینده در برخی مناطق استان مانند بهارستان به مرز 200 یعنی حالت «اضطرار» رسید.
وی با تاکید بر این که بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور روند پایداری جوی تا پنجشنبه ادامه دارد تصریح کرد: در صورت ادامه این روند و افزایش غلظت آلاینده‌ها جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مجددا تشکیل شده و برای هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: با پیگیری‌های اداره‌کل محیط زیست استان تهران و هماهنگی وزارت نفت، قوه قضائیه و شرکت ملی گاز مقرر شد نیروگاه بعثت از روز چهارشنبه تنها از سوخت گاز استفاده کرده و استفاده از سوخت مازوت توسط آن ممنوع شد.
وی تصریح کرد: در عین حال فعالیت واحدهای سیمان و کارخانجات آسفالت و معادن تولید شن و ماسه از صبح امروز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به این که هرگونه فعالیت ورزشی در مدارس ممنوع است افزود: در جلسه امروز همچنین مصوب شد پایگاه‌های اورژانس و هلال‌احمر در مکان‌های از پیش تعیین شده در روز چهارشنبه مستقر شوند. از سوی دیگر برخورد پلیس نیز از روز چهارشنبه با خودروهای دودزا و آلاینده تشدید می‌شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری