کد مطلب: 843
  تاریخ انتشار:  1392/09/05 - 19:20


کمیته اضطرار آلودگی هوا مصوب کرد ؛

اجرای طرح سراسری زوج و فرد از در منازل / تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی ،پیش دبستان و مهد کودک در روز چهارشنبه

با تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوا طرح زوج و فرد فردا از درب منازل اجرا می شود و فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز ممنوع شد. همچنین مدارس در مقاطع ابتدایی ، پیش دبستان و مهدکودک های استان تهران به جز شهرهای فیروز کوه و دماوند تعطیل شدند.

با تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوا ، فردا چهارشنبه مدارس مقطع ابتدایی ، پیش دبستان ، مهد کودک استان تهران به جز شهرهای دماوند و فیروز کوه تعطیل بوده و طرح سراسری زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه از ساعت 6.30 تا 16 اجرا خواهد شد .

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران IENA  ؛با توجه به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق و تداوم پایداری جوی هوا طی روزهای آینده کمیته مواقع اضطرار هوا با حضور تمامی اعضا عصر امروز در محل استانداری تهران برگزار شد که براساس آن اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی ، مهدکودک ها و پیش دبستانی ها در شهرهای استان تهران به جز فیروز کوه و دماوند در روز چهارشنبه تصویب شد.

براساس مصوبات این کمیته ، همچنین فروش آرم های طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز در روز چهارشنبه  ممنوع شد، ضمن اینکه مقرر شد تا تشدید برخورد با خودروهای دودزا و موتورسیکلت های آلاینده در دستور کار پلیس قرار گیرد.
از دیگر مصوبات عصر امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا تعطیلی واحدهای صنعتی و کارخانجات تولید شن و ماسه و آسفالت تا اطلاع ثانوی در استان تهران بود .
همچنین به دلیل آلودگی هوا مقرر شد تیم های اورژانس در 5 میدان اصلی شهر تهران مستقر شوند و به مراجعات در روزهای آلوده پاسخگو باشند
در این جلسه عزیز اوغلی رئیس هواشناسی استان تهران از ادامه روند پایداری جوی هوا تا روز پنج شنبه خبر داد و گفت : وارونگی دما و انباشت آلاینده ها را تا ظهر پنج شنبه در تهران شاهد خواهیم بود اما از بعد از ظهر پنج شنبه با وزش باد از انباشت آلاینده ها کاسته خواهد شد .
بر اساس این گزارش کاظم ندافی نماینده وزارت بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوا میزان مراجعات به اورژانس و مراکز پزشکی را به دلیل تنگی نفس و بیماریهای قلبی و عروقی افزایش می دهد گفت : طی هفته گذشته و همزمان با بحران آلودگی هوا در اهواز 20 هزار بیمار تنفسی گزارش شده است .

کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران عصر امروز به ریاست استاندار تهران و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، هواشناسی، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، صنایع و معادن استان در محل استانداری تهران برگزار شد.
بنابراین گزارش بیشترین غلظت آلاینده ذرات معلق مربوط به ایستگاه‌های پیروزی، تهرانسر، تربیت مدرس، دروس، ستاد بحران، شادآباد، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، شهرداری منطقه 15 و فرمانداری شهر ری بوده و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها در روز چهارشنبه نیز افزوده شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری