کد مطلب: 824
  تاریخ انتشار:  1392/09/05 - 09:13


در نشست کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک انسان و حیوان عنوان شد:

سگ‌گزیدگی بیشترین آمار حیوان گزیدگی در قزوین

بیشترین حیوان گزیدگی مربوط به سگ و بالاترین میزان آن متعلق به سگ‌های صاحب دار می‌باشد.

پنجمین نشست کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک انسان و حیوان با موضوع خطر گازگرفتگی و بیماری هاری در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین برگزار شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عبدالحسین مظفری رییس اداره نظارت و پایش بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان قزوین در نشست فوق اظهار داشت: یکی از چالش‌های اساسی در استان موضوع سک‌های ولگرد و شیوه دریافت مواد غذایی و تغذیه آنها و شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از طریق آنها است.
عبدالحسین مظفری با اشاره به بالا بودن آمار گربه گزیدگی استان نسبت به میانگین کشوری، تصریح کرد: بیشترین حیوان گزیدگی مربوط به سگ و بالاترین میزان آن متعلق به سگ‌های صاحب دار می‌باشد.
وی بیان داشت: ما در زمینه تجمیع اطلاعات بیماری های مشترک خلا داریم و لازم است اطلاعات را در کنار هم قرار دهیم و ادارات کل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی به صورت ماهیانه آمارشان را در این زمینه برای هم ارسال کنند.


مظفری تاکید کرد: موضوعات کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد به شیوه عقیم سازی و رهاسازی در جمعیت گونه‌های نر توسط شهرداری‌ها در شهرها و روستاهای داخل محدوده‌های شهری با توجه به دستورالعمل جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد، کنترل و بهبود جایگاه‌های زباله شهری و روستایی و محصور نمودن آنها توسط شهرداری ها و بخشداری ها و دهیاری ها در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.


این نشست با حضور نمایندگانی از ادارت کل حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در محل سالن جلسات اداره کل محیط زیست استان قزوین برگزار شد و مقرر شد در نشست‌های آتی از نمایندگان استانداری، شهرداری و مدیریت پسماند حسب نیاز دعوت به عمل آید.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی