کد مطلب: 8176
  تاریخ انتشار:  1399/02/22 - 15:04


تولد بره های قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده بیجار

با شروع فصل زادآوری، اولین تصاویر از تولد بره های قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده بیجار توسط ماموران یگان حفاظت ثبت شد.

با شروع فصل زادآوری، اولین تصاویر از تولد بره های قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده بیجار توسط ماموران یگان حفاظت ثبت شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گفت: پوشش گیاهی غنی، افزایش نزولات جوی ، دمای مناسب هوا، امنیت غذایی  و آرامش وحوش موجب امیدواری شده است که در سال جاری شاهد تعداد بیشتری از دوقلو زایی میش ارمنی در این منطقه بود.

علی اصغر هدایت زاده از تشدید اقدامات حفاظتی همزمان با فصل زادآوری حیات وحوش خبر داد و افزود: گشت و کنترل و تشدید پایش های مداوم ماموران اجرایی یگان حفاظت در مکان های حساس منطقه به منظور افزایش ضریب حفاظتی وحوش در این فصل صورت می گیرد.

وی ادامه داد: محیط بانان منطقه حفاظت شده بیجار فعال تر و هوشیار تر از همیشه، مناطق تحت مدیریت را حراست و کنترل می کنند و از سودجویی و اقدام های خلاف قانون شکار چیان غیر مجاز و افرادی که مبادرت به زنده گیری نوزادان حیات وحش نمایند به شدت جلوگیری و برخورد خواهد شد.

هدایت زاده همچنین از همه دوستداران محیط زیست و همشریان فهیم بومی این منطقه درخواست کرد حافظ حیات وحش بویژه بره های قوچ و میش ارمنی باشند و چنانچه در هرساعت از شبانه روز با هرگونه تخلف زیست محیطی  مواجه شدند به پاسگاه های مستقر در منطقه یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده بیجار با 32 هزار هکتار وسعت  از سال 1350 به عنوان منطقه حفات شده معرفی شده است که یکی از قدیمی ترین مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کشور به شمار می آید که در آخرین مطالعات تفصیلی منطقه 23 گونه پستاندار، حدود 130 گونه پرنده و 12 گونه خزنده و تنوع مناسب پوشش گیاهی نشان از غنای تنوع زیستی  آن دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان