کد مطلب: 813
  تاریخ انتشار:  1392/09/02 - 18:53


آلودگی هوا ماهانه جان صدها نفر را در تهران می‌گیرد

شورای شهر و مدیریت شهری نمی توانند به تنهایی مشکل آلودگی هوای پایتخت را حل کنند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که فعالیت هایی که در حال حاضر برای کاهش آلودگی هوا انجام می شود بیشتر رویکرد سلبی دارند، گفت: اقداماتی که تا کنون به منظور رفع مشکل آلودگی هوا انجام شده کافی نبوده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، پرویز سروری افزود: شورای شهر و مدیریت شهری نمی توانند به تنهایی مشکل آلودگی هوای پایتخت را حل کنند و به این منظور دولت و مجلس نیز باید وارد این عرصه شده و نقش های قانونی خود را بر عهده گیرند تا این معضل هر چه زودتر حل شود.

وی با اشاره به این که هر تصمیمی که برای کاهش آلودگی هوا گرفته می شود هزینه های جدی ای در بر دارد، اظهار کرد: برای حل این مشکل باید دولت و نهادهای فرا دستی هزینه های آن را تقبل کنند، چرا که این تصمیمات بسیار پر هزینه هستند.
سروری با بیان این که درد آلودگی هوا با تصمیمات مقطعی درمان نمی شود و برای رفع آن باید اقدامات اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: هم مردم و هم مسئولان در باره کسی که مرتکب قتل می شود بسیار حساس هستند و واکنش نشان می دهند، در صورتی که آلودگی هوا ماهانه جان صدها نفر را در تهران می گیرد اما حساسیتی در مورد آن نزد نهادهای فرادستی وجود ندارد.
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر این که تصمیمات جدی در مورد آلودگی هوا باید در سطح ملی و کلان دنبال شود، خاطرنشان کرد: دولت به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و مجلس نیز به عنوان یک نهاد نظارتی باید به یاری مدیریت شهری و شورای شهر بیایند تا هر چه زودتر تصمیمی اساسی در این زمینه اتخاذ شده و اقدام عملی برای رفع این مشکل به اجرا در آید.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری