کد مطلب: 775
  تاریخ انتشار:  1392/08/29 - 12:23


براساس پژوهش "الزامات تهیه دستورالعمل یخ زدایی معابر" مشخص شد

شیوه مدیریت مواد یخ زدا مهم‌تر از نوع مواد مصرفی در زمان برف روبی است

هدف از استراتژی یخ زدایی، کسب استاندارد سطح خدمات‌رسانی با استفاده از منابع با صرفه موجود و حداقل استفاده از نمک است.
download برف روبی

مدیر مطالعات و برنامه ریزی محیط زیست و امور بحران مرکز مطالعات شهر تهران با اشاره به پایان پژوهش "الزامات تهیه دستورالعمل یخ زدایی معابر" گفت: براساس نتایج این پژوهش و با نگاهی به تجربیات سایر کشورها در زمینه مدیریت زمستانی راه‌های درون و برون شهری، بهترین ماده مورد استفاده برای یخ زدایی از معابر استفاده از نمک و شن بوده است. اما آنچه اهمیت دارد شیوه استفاده و نحوه مدیریت کردن آن است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، محمدرضا فرزاد بهتاش افزود: زمانی بود که نگهداری معابر در فصل زمستان همراه بود . اما مدت زمان زیادی از آن روزها می‌گذرد و دیگر این روش‌ها، منسوخ شده است. کنترل برف و یخ زدگی به منظور تأمین امکان تردد سهل، ایمن و مؤثر مردم و کالاها انجام می‌شود که این امر باید با لحاظ بهترین شیوه‌های مدیریتی صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه جدیدترین روش نگهداری معابر در زمستان بر چهار مقوله استوار است، اظهار کرد: این چهار مقوله شامل استفاده از مقدار صحیح مصالح، استفاده مناسب در مکان و زمان مناسب، استفاده موثر از نمک و بهینه کردن میزان مصرف نمک در معابراست.
بهتاش ادامه داد: چگونگی و منبع سفارش مواد مورد نیاز، انتخاب مکان و ساختار مناسب دپوی مواد، نوع تجهیزات و خودروهای مورد استفاده، روش‌های پخش مواد در سطح معابر، روش‌های بارگیری و تخلیه بار، شستشوی خودروها بعد از تخلیه بار و فعالیت های انجام گرفته بعد از طوفان برف از جمله فعالیت‌ها و موضوعات مهمی هستند که در این گزارش به آن‌ها پرداخته شده است و از همه اینکه بعد از طوفان برف از جمله فعالیت‌ها و موضوعات مهمی هستند که باید مدنظر باشند و در مواقع لازم لحاظ شوند.
مدیر مطالعات و برنامه ریزی محیط زیست و امور بحران مرکز مطالعات شهر تهران تاکید کرد: نکته اساسی آن است که شیوه مدیریت کردن مواد مصرفی بسیار مهم‌تر از نوع مواد مصرفی است بنابراین حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باید درخصوص استفاده از نوع خودروها، نوع پخش مواد، ساختارهای مورد استفاده و به طور کلی مدیریت معابر برفی براساس مطالعات صورت گرفته ملی و بین‌المللی اصلاحاتی را در روش کار خود مدنظر قرار دهد.
محمدرضا فرزاد بهتاش افزود: هدف از استراتژی یخ زدایی، کسب استاندارد سطح خدمات‌رسانی با استفاده از منابع با صرفه موجود و حداقل استفاده از نمک است. بنابراین برای رسیدن به این هدف اطلاعات هواشناسی برای پیش‌بینی طوفان‌های پیش رو و میزان پتانسیل یخ زدگی، اطلاعات جاری به منظور کسب اطلاعات مربوط به شرایط و دمای سطح معابر و اطلاعات وضعیت و اینکه چه کارهایی در گذشته انجام شده و سطح خدمات‌رسانی چه بوده است، بسیار اهمیت دارد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری