کد مطلب: 771
  تاریخ انتشار:  1392/08/30 - 15:43


جلسه اضطراری ابتکار در ورشو برای آلودگی هوای اهواز/ دستگاه‌های پایش آلاینده‌های خاص در راه اهواز

در این جلسه مقرر شد تمهیدات فوری برای مقابله با پدیده بیماری و تنگی تنفس در اهواز در نظر گرفته شود.
download آلودگی هوای اهواز

جلسه اضطراری بررسی آلودگی هوای اهواز با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده وزارت نیرو و رییس بخش ایمنی و بهداشت وزارت نفت در حاشیه اجلاس کنوانسیون تغییرات آب و هوا در ورشو لهستان تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در این جلسه که با توجه پیامدهای بارندگی اخیر در خوزستان بر سلامت شهروندان آن استان تشکیل شد، مقرر شد تمهیدات فوری برای مقابله با پدیده بیماری و تنگی تنفس در اهواز در نظر گرفته شود و با هماهنگی‌های لازم و کمک بخش‌های مختلف «نوع آلودگی»، «منشاء آلودگی» و «علت بیماری» تعیین شود.
با توجه به این که این پدیده ناشناخته بوده و طی دو هفته گذشته به رغم تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست و استانداری خوزستان هنوز علت آن مشخص نشده است، در این جلسه از وزارتخانه‌های بهداشت، صنعت، نفت و نیرو خواسته شده تا کمیته ویژه‌ای را در سطح ملی سریعا تشکیل داده و موضوع را بررسی کنند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران، نتایج این جلسه به تهران منتقل و اقدامات لازم آغاز شده است. بر این اساس برای تعیین نوع و منشاء بیماری، هم‌اکنون سیستم‌های پایش آلاینده‌های خاص در حال انتقال از تهران به خوزستان هستند، اما به این دلیل که حمل آنها فقط از طریق زمینی میسر است، تا روز جمعه این سیستم‌ها به اهواز رسیده و در منطقه مستقر می‌شوند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی