کد مطلب: 737
  تاریخ انتشار:  1392/08/25 - 15:20


فرآیند ارزیابی اثرات محیط زیستی در کشور بازنگری می‌شود

در این جلسه استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی،متخصصین علمی، مشارکت مردمی، نهادهای محلی و NGO ها تاکید شد.

فرآیند بررسی گزارشات ارزیابی محیط زیستی بر اساس مدلی که در جلسات بازنگری فرآیند ارزیابی اثرات محیط زیستی تایید شود ؛ مبنای تصمیم گیری قرار می گیرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در اولین جلسه بازنگری فرآیند ارزیابی اثرات محیط زیستی که به ریاست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور معاونت های تخصصی سازمان ،جمعی از اساتید و نخبگان علمی محیط زیست و برخی از مدیران کل حفاظت محیط زیست استانی برگزار شد، بر اصلاح فرآیند بررسی گزارشات ارزیابی محیط زیستی و چگونگی استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی،متخصصین علمی، مشارکت مردمی، نهادهای محلی و NGO ها تاکید شد.
حمید جلالوندی - مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این جلسه موضوعاتی همچون رتبه بندی مشاورین، آموزش و ارتقاء دانش علمی کارشناسان، نحوه مدیریت پایش محیط زیستی طرحها و پروژه‌ها پس از صدور مجوز در فاز ساخت و بهره برداری، نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستورالعملی که به ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها اعلام می گردد، گفت: از این پس فرآیند بررسی گزارشات ارزیابی محیط زیستی بر اساس مدلی که در این جلسه مورد بررسی و تائید قرار گرفت، با دقت کارشناسی و نظارت بیشتری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهند گرفت.
لازم به ذکر است بر اساس مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست در حال حاضر 51 عنوان طرح و پروژه مشمول انجام مطالعات ارزیابی محیط زیستی می باشند و مجریان طرحها و پروژه ها مطابق آئین نامه ارزیابی محیط زیستی مصوب هیئت وزیران، می بایست قبل از اجرا نسبت به تهیه گزارش ارزیابی اثرات محیط زیستی اقدام و به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کنند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی