کد مطلب: 727
  تاریخ انتشار:  1392/08/24 - 18:15


بررسی صدور مجدد بلیت‌های سالانه مترو و اتوبوس برای کاهش آلودگی هوا

شورای شهر و شهرداری نمی‌توانند به تنهایی مشکل آلودگی هوا را حل کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد صدور کارت بلیت‌های سالانه برای مترو و اتوبوس به منظور تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دوباره در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، اقبال شاکری در این خصوص گفت: دیروز دو کمیته سلامت و محیط زیست و کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران و حمل و نقل با یکدیگر جلسه داشتند و راجع به آلودگی هوا و راهکارهای کاهش آن بحث و بررسی شد که پیرو آن، احتمالا طرح‌هایی از سوی این دو کمیته به صحن شورا ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در کمیته حمل و نقل بحث تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و صدور مجدد کارت بلیت‌های سالانه مترو و اتوبوس بررسی شد که بعد از چند جلسه با مسوولان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، نهایتا مقرر شد شهرداری لایحه‌ای را درباره صدور مجدد این نوع بلیت‌ها تا هفته آینده به شورای شهر ارائه دهد.
شاکری افزود: در وضعیت نگران کننده‌ای از نظر آلودگی هوا هستیم و در جلسه غیرعلنی دیروز، همه اعضای شورا درباره این موضوع بحث و تبادل نظر کردند.
این عضو شورای شهر با اذعان به اینکه برنامه بلند مدتی برای کاهش آلودگی هوا وجود ندارد، گفت: دستگاه‌های مختلفی در آلودگی هوا نقش دارند که مدیریت شهری تنها بخشی از آن است. شورا و شهرداری در حیطه مسئولیت‌های خود دارند روی این موضوع کار می کنند. اما بدون همکاری دستگاه‌های دیگر نتیجه چندانی عایدمان نمی‌شود. در همین راستا آباد و حافظی در کمیته محیط زیست حساسیت خود را نسبت به قضیه ابراز داشتند و در حال پیگیری و تعامل با نهادهای ذی مدخل دیگر در این خصوص هستند.
شاکری درباره گسترش طرح زوج یا فرد به سراسر شهر گفت: در جلسه شورا در مورد گسترش طرح زوج و فرد چیزی مطرح نشده است. تنها اتفاقی که افتاده، تصویب و ابلاغ طرح دو فوریتی الزام به معاینه فنی تمام خودروهایی است که مجوز روزانه طرح ترافیک دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته کمیته کاهش آلودگی هوا فعلا فروش طرح ترافیک روزانه را متوقف کرده است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری