کد مطلب: 689
  تاریخ انتشار:  1392/08/18 - 12:35


کاهش 10 درصدی حجم زباله تر در منطقه 10 تهران

شهرداری منطقه 10 تهران با سرمایه گذاری در زمینه آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مبانی اصولی مدیریت پسماندها خصوصاً تفکیک در مبدا قصد در کاهش حجم زباله‌ها دارد.

شهردار منطقه 10 از کاهش حجم زباله تر از طریق سرمایه گذاری در زمینه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی مبانی اصولی مدیریت پسماندها خصوصاً تفکیک زباله در مبدا خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین معضلات منطقه با توجه به تراکم جمعیت بالا و بافت فرسوده، وجود حجم بالای زباله است که رفع این معضل مستلزم جلب مشارکت همگانی و فرهنگ سازی مناسب از طریق تعامل با شورایاران و آموزش خانواده ها، اصناف و اقشار مختلف جامعه است.
وی کاهش تولید زباله را درحفظ محیط زیست، ارتقاء سطح بهداشتی و کاهش هزینه های مدیریت پسماند بسیار موثر دانست و تصریح کرد: تلاش برای کاهش حجم تولید زباله یکی از اصلی ترین برنامه های مدیریت منطقه است و بر همین اساس با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی میان گروه های مختلف مردم سعی در تحقق اهداف مدیریت پسماند داریم.
شهردار منطقه با اشاره به کاهش 10 درصدی حجم زباله در این منطقه تصریح کرد: با فرهنگ سازی به عمل آمده در سال 90 میانگین تفکیک از مبدا بین 9 تا 10 درصد بوده و الان بین 20 تا 21 درصد است و افزایش 10درصدی داشته است همچنین تناژ زباله تر قبل از سال 90؛ 6189 تن بوده و هم اکنون به 5100 تن رسیده است.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری در زمینه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی مبانی اصولی مدیریت پسماندها خصوصاً تفکیک در مبدا و همچنین آشناسازی خردسالان، کودکان و نوجوانان با مفاهیم مربوط به پسماندها افزود: طی سال جاری با برگزاری کلاس های آموزشی 58600 نفر در خصوص تفکیک زباله از مبدا آموزش دیده اند و به طور میانگین روزانه 6 ساعت آموزش از طریق نواحی سه گانه به شهروندان ارائه می شود.
به گفته وی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و همایش های مختلف و نصب پلاکاردهای آموزشی در مدارس و سایر مکان های پرجمعیت از دیگر اقدامات آموزشی این منطقه در جهت کاهش زباله بوده است.

شهرداری منطقه در ایام ماه محرم به مساجد، حسینیه ها و تکایا در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف، تفکیک و جمع آوری پسماندهای تر و خشک اطلاع‌رسانی مستمر داشته است.

شهردار منطقه در ادامه درباره فعالیت های اداره بازیافت در ایام ماه محرم خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی به مساجد، حسینیه ها و تکایا در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف، توزیع مخازن ویژه تفکیک و جمع آوری پسماندهای تر و خشک و کیسه نایلونی بین هیئات و مساجد به صورت مستمر و جمع آوری پسماندهای خشک، همچنین آماده باش عوامل خدمات شهری و بازیافت در طول دهه اول محرم به همراه ادوات و ماشین آلات برای خدمات رسانی به شهروندان از دیگر اقدامات منطقه بوده است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری