کد مطلب: 625
  تاریخ انتشار:  1392/07/22 - 15:51


رییس جدید سازمان جنگل ها: تصادفی به این حوزه نیامدم

منابع انسانی نقش بی بدیلی در توسعه سازمانی دارد.
download خداکرم جلالی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اولین روز کاری با حضور در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: تصادفی به این حوزه نیامدم بلکه اعتقاد دارم همه چیز یک سازمان منابع انسانی آن است که دارای ابعادی گسترده است و می تواند نقش بی بدیلی را در توسعه سازمانی ایفا کند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مهندس خداکرم جلالی در این نشست گفت: منابع انسانی که از آن به عنوان سرمایه اصلی هر تشکیلات نام برده می شود در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته از طریق 4 عنصر مهارت، آموزش، مدیریت و اخلاق تحقق پیدا می کند و هرمنابعی این 4شاخصه را داشته باشد حداکثر بهره وری را خواهد داشت.
وی سهم منابع انسانی در کشورهای توسعه یافته را 80 درصد قلمداد کرد و خاطر نشان ساخت: این رقم در کشور ما حدود 35 تا 40 درصد است و در بکارگیری ازتوانمندی ها و ارتقای این منابع هنوز فاصله داریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اساس و پایه پیشرفت هرکشوری متکی به نیروی انسانی آن است یکی از رسالت های مهم پیامبر اعظم اسلام را هدایت بشر به سوی قله رستگاری و سعادت دانست و افزود: اگر انسان ساخته شود می تواند جامعه را بسازد.
خداکرم جلالی خطاب به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اظهار داشت: باید راه را برای پیشرفت و ارتقای کارکنان هموار کنیم تا او کلیددار تحول در سازمان باشد.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در بحث مدیریت منابع انسانی باید اهداف اشخاص را با اهداف سازمانی گره بزنیم لازمه این کار را توجه به انگیزه های مادی و معنوی افراد دانست و تصریح کرد: اگر انگیزه های لازم برای منابع انسانی یک تشکیلات فراهم نباشد قطعاً راندمان کار آن سازمان سیر نزولی خواهد داشت.
در این مراسم معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گزارشی از اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان جنگل ها را ارائه کرد و افزود: با تلاش مجموعه سازمانی و رایزنی های انجام شده با معاونت توسعه سرمایه انسانی ریاست جمهوری چارت تشکیلاتی سازمان از سه معاونت به 4معاونت ارتقا پیدا کرد و ادارات کل منابع طبیعی در استان ها نیز به عنوان واحدی مستقل شناخته شدند که این اقدام تداخل در وظایف حوزه ها را به حداقل می رساند.
خسرو شهبازی راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری از تحت ویندوز به وب و پیگیری سختی شرایط کار کارکنان را از دیگر اقدامات حوزه مربوطه خواند و یادآور شد: با توجه به تنگناهای مالی که از سال گذشته وجود داشته سازمان با رعایت قوانین و مقررات همه حق و حقوق کارکنان، بدهی های گذشته و مانده مرخصی بازنشستگان را پرداخت کرده و خوشبختانه شکوائیه و پرونده تخلفی ندارد.
وی در ادامه تبیین عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی به ارتقای تحصیلی کارکنان منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: اکنون این امکان برای کارکنان فراهم شده تا افراد با توجه به نیاز دفاتر در رشته های تحصیلی مرتبط با وظایف به دانشگاهها و مراکز علمی معرفی و ادامه تحصیل دهند.
خسرو شهبازی اعتبارات سازمان جنگل ها را در سال جاری 300میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم برای مدیریت 135 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی بسیار ناچیز است.
این مسئول پشتیبانی مالی و تامین منابع انسانی در ادامه به پرونده های تخلف برخی افراد در دادگاهها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 200هزار پرونده تخلف منابع طبیعی در دادگاهها وجوددارد که نیازمند اعتبار برای اطاله دادرسی است .
شهبازی تصریح کرد اگر این پرونده ها در سال های آتی حل و فصل و یا تقلیل پیدا نکند، موضوع مشارکت مردم در منابع طبیعی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
شهبازی اضافه کرد: استان ها به لحاظ اعتبارات مالی بسیار در مضیقه هستند و سازمان سعی دارد برای مرتفع ساختن مشکلات ادارات کل منابع طبیعی 50 درصد منابع درآمدی برگشتی را به استان ها بدهد تا بخشی از هزینه های دادرسی پرونده های تخلف تامین شود.
بر اساس این گزارش مدیران مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مهندس کولانی، کیاکجوری، مودبی و سعید مقدسی نیز هر یک گزارش جداگانه ای از حوزه کاری خود ارائه کردند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب