کد مطلب: 614
  تاریخ انتشار:  1392/07/22 - 17:19


آصفری خواستار بررسی مشکل آلودگی هوای اراک در سطح هیات دولت شد

48 درصد آلودگی هوای اراک مربوط به خودروهاست.
download محمد حسن آصفری

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان خواستار بررسی مشکل آلودگی هوای اراک در سطح هیات دولت شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایسنا، محمد حسن آصفری در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور وزرای کشور، نیرو، نفت و صنعت و معدن شد و گفت: با تشکیل این جلسه اقداماتی عملی به منظور اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در نظر گرفته شود تا مردم متوجه باشند که این دولت همت لازم جهت اجرایی شدن این طرح را دارد و در این خصوص اقدامات عملی را انجام خواهد داد.
وی اظهار کرد: خواسته ما این است که خروجی این جلسه به برگزاری جلسه‌ای در سطح هیئت دولت بیانجامد تا این اوضاع بررسی و اراده جدی در جهت کاهش آلودگی هوای اراک اعمال شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا یک مسئله جدی و اساسی است عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از سالها این شهر 250 روز آلودگی داشته است نمی توان از این مشکل مهم غافل شد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: این طرح جامع نتیجه 12 سال مطالعات سازمان محیط زیست کشور است و اگر اجرایی نشود دوباره باید چنین جلساتی گذاشته شود و قطعا دوباره به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.
وی توضیح داد: دولت یک بازه زمانی پنج ساله را برای اجرای این طرح در نظر گرفته بود اما هیچ اعتبار و ردیفی برای این طرح قائل نشده است و امید است در دولت یازدهم با حضور ریاست محیط زیست این طرح به سرانجام برسد.
وی در ادامه با طرح این سوال که چرا اراک با این شرایط آب و هوایی نباید مترو داشته باشد، گفت: 48 درصد آلودگی‌های این شهر مربوط به خودروهاست.
آصفری گفت: شاهد هستیم که برخی از صنایع ما با 50 تا 60 میلیارد تومان بدهی به دولت در بحث آلودگی، قانون را دور می زنند و سپس با تفاهم بین دو وزیر ممکن است این بدهی تهاتر شود و چیزی جز ضرر و آلودگی برای مردم یک شهر باقی نگذارد.
وی گفت: خواسته مردم در این زمینه بجاست و به منظور رفع مشکلات آلودگی هوای اراک باید تصمیمات جدی و تدبیرات جدید اتخاذ شود و اجازه ندهیم مسئله آلودگی هوای اراک به مسئله‌ی امنیتی تبدیل شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی