کد مطلب: 603
  تاریخ انتشار:  1392/07/19 - 16:38


رییس پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار خبر داد:

دستگیری 2 شکارچی متخلف در حین تیرانداری به حیات وحش در جاجرود!

شکارچیان مذکور پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
download محیط بان

رییس پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار از دستگیری 2 شکارچی متخلف در حین تیراندازی به حیات وحش خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، امام علی یگان‌زاده گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار در حین عملیت گشت‌زنی حوالی ساعت 23 در منطقه حفاظت شده جاجرود محدوده توچال به 2 شکارچی غیرمجاز برخورد می‌کنند که در حال تیراندازی به سوی حیات وحش بودند.
وی افزود: ماموران بلافاصله با مشاهده این صحنه از سر و صدای محیط استفاده کرده و در یک عملیات غافلگیر کننده هر 2 شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
رییس پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار با بیان این که خوشبختانه هیچ مورد تلفات حیات وحش در پی این تیرانداری نداشتیم، افزود: این شکارچیان تازه فعالیت خود را آغاز کرده بودند که در لحظات ابتدایی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران دستگیر شدند.
وی با اشاره به این که از این متخلفان یک اسلحه تک لول کشف و ضبط شد تاکید کرد: افراد یاد شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
رییس پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار با اشاره به دستگیری 2 گروه شکارچی غیرمجاز سابقه‌دار در منطقه حفاظت‌شده جاجرود در هشتم مهرماه و پرونده قضایی آنها گفت: با رای مرجع قضایی این افراد به پرداخت 60 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
منطقه حفاظت شده جاجرود در استان تهران، حدود 56 هزار هکتار وسعت دارد. پوشش گیاهی منطقه خارشتر، گز، تاغ، اسکنبیل، کاروانکش، جغجغه، گون، درمنه، زالزالک،‌ گوجه وحشی،‌ زرشک، انجیر، پستانداران آن کل و بز، ‌قوچ و میش، ‌آهو، ‌پلنگ، ‌خوک،‌ کاراکال، سیاه گوش و پرندگان آن نیز کبک، تیهو،‌ باقرقره، ‌اردک سرسبز است.
این منطقه بر اساس مصوبه شماره 96 تاریخ 61/6/21 شورایعالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان