کد مطلب: 6018
  تاریخ انتشار:  1399/01/04 - 17:25


روس‌ها برای نجات جهان دست به دامن راسوها شده‌اند

پزشکان و پژوهشگران روس برای مقابله با ویروس کرونا، یک واکسن پروتوئینی ساخته‌اند، که قرار است در مرحله اول به یک راسو تزریق شود.

پزشکان و پژوهشگران روس برای مقابله با ویروس کرونا، یک واکسن پروتوئینی ساخته‌اند، که قرار است در مرحله اول به یک راسو تزریق شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ورونیکا سکوورتسووا رئیس آژانس پزشکی و بیولوژی روسیه روز دوشنبه 23 مارس 2020 اعلام کرد که این آژانس واکسنی برای مقابله با کرونا توسعه داده که مرحله اول آزمایشات را پشت سر گذاشته است.

رسانه‌های روسیه گزارش کردند که خانم سکوورتسووا در یک نشست خبری گفت که این واکسن از ویروس زنده ساخته نشده، بلکه ترکیبات آن نوعی پروتوئین قابل اتصال به ویروس است.

او در ادامه توضیح داد که در ساخت این واکسن سه نوع پروتوئین با هم ترکیب شده و روی یک راسو آزمایش خواهد شد. پیش از تزریق واکسن، ویروس کرونا به این راسو منتقل خواهد شد.

رئیس آژانس پزشکی و بیولوژی روسیه گفت که آزمایش‌ها در ماه ژوئیه به پایان خواهد رسید و پس از آن می‌توان وارد مرحله مطالعات ضروری برای ثبت یک واکسن جدید وارد شد.

به گفته او در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایشات، روسیه در 11 ماه آینده به یک واکسن کارا و یا شاید چند نوع از آن دست خواهد یافت.

پیش از این ریچارد بوون، پژوهشگر و استاد دامپزشکی دانشگاه ایالتی کلرادو، گفته بود: «ویروس را می‌توان به موش‌ها تزریق کرد، اما موش‌ها به ندرت دچار بیماری‌های بالینی هستند، بنابراین دانشمندان به دنبال انجام آزمایشاتی بر روی موش‌هایی هستند که با ژن‌های بشری، اصلاح ژنیتیکی شده باشند» زیرا این کار، ویروس را تحریک کرده و باعث تهاجمی‌تر شدن آن شده و در نتیجه می‌توان به بهترین نتایج در واکسیناسیون علیه آن و حصول اطمینان از تاثیر مثبت واکسن، دست یافت.

یافتن موش‌های اصلاح شده ژنتیکی مورد نیاز برای مطالعه ویروس کرونا، تقریباً غیرممکن است. هیچ آمار جهانی در مورد این نوع موش‌ها، وجود ندارد و بسیاری از ارائه دهندگان موش‌های اصلاح شده ژنتیکی گفته اند که این موارد، بسیار نادرالوجودند لذا محققان پیش‌بینی می‌کنند، تامین منابع کافی از این نوع موش‌ها، هفته‌ها یا ماه‌ها به درازا بکشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان