کد مطلب: 5972
  تاریخ انتشار:  1398/12/17 - 15:52


سفر نروید ، در خانه خودتان بمانید!

این روزها موضوع ویروس کرونا جدید جمع زیادی از هموطنانمان را درگیر خود کرده است.

این روزها موضوع ویروس کرونا جدید جمع زیادی از هموطنانمان را درگیر خود کرده است.

جدا از دلایل این اتفاق و مشکلاتی که جامعه و حتی کادر پزشکی و درمانی با آن مواجه است تنها دو موضوع است که می‌تواند شر این ویروس را از سر همه ما کم کند.

موضوع اول شست و شوی مرتب و صحیح دستهاست که عاملی است برای پیشگیری افراد از ابتلا به ویروس کرونا جدید.

اما موضوع دوم که عملا مهمترین موضوع در پیشگیری و انتقال این ویروس است، ماندن در خانه است. اما منظور ماندن در خانه خودمان است نه خانه دیگران!

قطعا اگر همگان در خانه‌های خود ۲ هفته بمانند و بیرون نروند حتی نه نیازی به شستن مداوم دست‌هاست نه زدن ماسک و نه موادضدعفونی و ویروس با نیافتن میزبان جدید قطعا از کشور ما رخت بر می بندد.

همین اقدام کوچک موجب می شود از حجم مراجعین به بیمارستانها کاسته شود و کار نیروهای درمانی کشور را سبک می‌کند.
اما در این بین علی رغم قرمز بودن وضعیت شیوع کرونا در استانهای ساحلی خزر، متاسفانه عده‌ای تصمیم گرفتند با سفر به شمال، آنجا در خانه بمانند!

در این بین تصاویری از ترافیک خودروها و خلوتی جاده‌های شمال کشور منتشر شد که در فضای مجازی دست به دست می شود و هر‌کدام از طرفین منتشر کننده این تصاویر همدیگر را دروغگو خطاب می‌کنند.
اما واقعیت ماجرا چیست؟

مسوولان استان مازندران شب گذشته در پی کمبودهای درمانی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از انتشار گسترده‌تر ویروس کرونا از ورود خودروهای غیرپلاک مازندران به استان جلوگیری کنند.

بر این اساس نیروهای انتظامی با بستن محورهای منتهی به استان مازندران تنها مجوز ورود خودروهای پلاک مازندران را دادند.

اما این موضوع کجا اتفاق افتاد؟
مسوولان استان مازندران تصمیم گرفتند تنها در آخرین نقطه‌ای که تصور می کردند پس از آن خودروها وارد استان مازندران می شوند ایست بازرسی بگذارند و بدین ترتیب حجم زیادی از خودروها طول محورهای هراز و فیروزکوه و چالوس را طی کردند و به ناگاه در اواخر مسیر به ایست‌های بازرسی خوردند و ساعت‌ها خودروها در پشت هم صف کشیده و در ترافیک بی‌حرکت ماندند و عده‌ای نیز با انتشار فیلم و عکس‌ها از ترافیک سنگین نام بردند.

اما در مقابل عده‌ای که پلاک مازندران داشته و از گیت‌های پلیس عبور کردند با جاده‌ای خلوت و بدون خودرو مواجه شدند و تصاویری از این محورها را مخابره کردند!

اما هرچه که باشد این تصمیم قطعا می‌تواند در کاهش انتشار ویروس کرونا موثر باشد و شهروندان نیز آگاه باشند که راهی به شمال نیست و در خانه خودشان خودشان را قرنطینه کنند.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار نگاه