کد مطلب: 5955
  تاریخ انتشار:  1398/12/11 - 10:09


ابتلای نخستین حیوان خانگی به ویروس کرونا!

آزمایشات تکمیلی این حیوان در دست انجام است. اگر تأیید شود ، این اولین مورد ویروس در حیوانات اهلی است.

آزمایشات تکمیلی این حیوان در دست انجام است. اگر تأیید شود ، این اولین مورد ویروس در حیوانات اهلی است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، طبق اعلامیه مطبوعاتی دولت هنگ کنگ در روز جمعه و برخلاف اعلام قبلی سازمان بهداشت جهانی، یک سگ خانگی نخستین بیمار مبتلا به ویروس کروناست که چهارشنبه آزمایش آن مثبت شده است.

آزمایشات تکمیلی این حیوان در دست انجام است. اگر تأیید شود ، این اولین مورد ویروس در حیوانات اهلی است.
سخنگوی این اداره گفت: "در حال حاضر ، AFCD [دپارتمان کشاورزی ، شیلات و حفاظت] شواهدی مبنی بر آلوده شدن حیوانات اهلی به ویروس COVID-19 ندارد یا می تواند منبع عفونت افراد باشد."

کارکنان AFCD سگ را از یک آپارتمان در شهر بیرون آوردند و آن را به یک مرکز نگهداری از حیوانات فرستادند که نمونه های دهان و بینی جمع آوری شده بود - که از نظر سطح پایین COVID-19 مثبت بود.  سگ هیچ علائمی از ویروس ندارد ، اما بنا بر گزارش ها ، ویروس می تواند بدون بروز آنها گسترش یابد.

وی گفت که نمونه های بعدی توسط AFCD جمع آوری می شود تا تأیید کند که آیا این سگ واقعاً آلوده بوده است یا خیر ، آیا آزمایش مثبت نتیجه "آلودگی محیطی" دهان و بینی حیوان بوده است.  حیوان خانگی از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این بخش "به شدت توصیه می کند" که حیوانات خانگی بیمارانی که به ویروس آلوده شده اند باید به مدت 14 روز در قرنطینه قرار گیرند - دوره انکوباسیون COVID-19.

این خبر عدم اطمینان بیشتری را در مورد ویروس ایجاد می کند ، زیرا مقامات هنوز مشخص نکرده اند که چگونه یک فرد آلوده می تواند سالم تشخیص داده شود و بعداً آزمایش مثبت شود - مانند پرونده اخیر در ژاپن روز پنجشنبه.
به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می شود که پس از لمس کردن حیوانات ، عادت بهداشتی خود را حفظ کرده و دستان خود را کاملاً با صابون یا ضد عفونی کننده الکل بشویید.
سخنگوی این اداره گفت: "اگر تغییری در وضعیت سلامتی حیوانات خانگی ایجاد شود ، باید هر چه سریعتر مشاوره دامپزشکان جستجو شود."
براساس انتشار AFCD ، هیچ حیوان دیگر در حال حاضر در این مرکز نیست.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، COVID-19 یک کورو ویروس جدید است که قبلاً مشخص نشده است.  ویروس ناشی از COVID-19 مانند سایر کورنو ویروسی ها که به طور معمول در انسان گردش می کنند و مانند بیماری سرماخوردگی موجب بیماری خفیف می شوند ، نیست.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان