کد مطلب: 5953
  تاریخ انتشار:  1398/12/07 - 17:52


سازمان بهداشت جهانی: سرعت شیوع کرونا در ایران، کره و ایتالیا بسیار نگران‌کننده است

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در ایران، کره جنوبی و ایتالیا را "بسیار نگران‌کننده" خوانده است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در ایران، کره جنوبی و ایتالیا را "بسیار نگران‌کننده" خوانده اما گفته است که همچنان می‌توان این ویروس را کنترل کرد و شیوع آن به مرحله همه‌گیر شدن (پاندمی) نرسیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، تدروس ادهانوم روز چهارشنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) همچنین اعلام کرد که از روز سه‌شنبه تعداد موارد شناسایی‌شده در روز در خارج از چین - مرکز شیوع بیماری - از داخل این کشور بیشتر شده است.

روز سه‌شنبه تعداد افراد ابتلا در خارج از چین ۴۲۷ مورد بود که در ۳۷ کشور مختلف شناسایی شد. در حالی که تعداد مبتلایان جدید در چین در همین روز ۴۱۱ نفر گزارش شد.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان اشتیاقی برای اعلام رسمی همه‌گیر شدن ویروس پیش از تحلیل دقیق داده‌‌ها ندارد. پیشتر این سازمان به تمام کشورهای جهان هشدار داده بود که برای ورود به مرحله همه‌گیری جهانی ویروس کرونا آماده شوند.

پاندمی یا همه‌گیر شدن یک بیماری زمانی رخ می‌دهد که شیوع آن به طور هم‌زمان در چندین کشور در سرتاسر جهان گزارش شود. بررسی ابعاد شیوع و تشخیص همه‌گیر شدن بیماری به عهده سازمان جهانی بهداشت است.

آقای ادهانوم گفت که موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) در بحرین، کویت، عراق و عمان به ایران مرتبط بوده و مبتلایان شناسایی‌شده در الجزایر، اتریش، کرواسی، آلمان، اسپانیا و سوییس به ایتالیا مربوط می‌شوند.

بعد از آن که کشورهای همسایه و نزدیک به ایران اعلام کردند که تقریبا تمام موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا به ایران سفر کرده بودند، محدودیت‌های شدید در رفت و آمد زمینی و هوایی با ایران برقرار شد.

بسیاری از مرزهای زمینی بسته شد و شرکت‌های هوایی مانند امارات، خطوط هوایی ترکیه و همین طور قطر یا پروازهای خود به شهرهای ایران را متوقف کردند یا به شدت کاهش دادند.

در ایران وزارت بهداشت اعلام کرد که تا ظهر روز چهارشنبه ۱۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بعد از چین بیشترین جان‌باختگان ابتلا به کرونا به ایران مربوط می‌‎شود.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که گزارش‌های تاییدنشده از شهرهای مختلف ایران نشان می‌دهد شمار مبتلایان ممکن است بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران و همین طور محمود صادقی، نماینده مجلس روز سه‌شنبه اعلام کردند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شهر قم مرکز شیوع بیماری در ایران است اما جان‌باختگان بیماری تنها به این شهر محدود نمی‌شوند.

مقام‌های ایران می‌گویند تصمیم به قرنطینه هیچ شهر و منطقه‌ای ندارند اما از مردم خواسته‌اند از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان