کد مطلب: 595
  تاریخ انتشار:  1392/07/17 - 15:08


دستگیری تاجر سنجاب های ایرانی

متخلفان این‎گونه سنجاب ایرانی را خصوصاً در تهران معامله و به نام‎های دیگر از جمله سنجاب خارجی و قیمت گزاف به فروش می‎رسانند.

مدیرکل محیط زیست لرستان از نجات سنجاب ایرانی در استان خبر داد و افزود: در پی گشت‎ها و مأموریت‎های اجرایی، یگان حفاظتی اداره کل محیط زیست استان، در روزهای اخیر به شکارچیان و قاچاقچیان سنجاب ایرانی برخورد کرده که یکی از این افراد از تاجران در زمینه سنجاب ایرانی بوده است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، محمدحسین بازگیر به ایسنا گفت: یگان حفاظتی این اداره به سه نفر در منطقه گوشه شهنشاه(منطقه شکار و صید ممنوع هشتادپهلو) برخورد که سه بطانه سنجاب به همراه خود داشتند، دو نفر از شکارچیان به دام افتاده اما یکی از شکارچیان به خاطر آشنایی به منطقه موفق به فرار شد.
بازگیر ادامه داد: این افراد درختان بلوط را آتش‌زده و ایجاد دود کرده که دراین میان سنجاب از لانه خود در داخل درخت بلوط جدا و شکارچیان کیسه‎های مخصوص این کار را در مسیر سنجاب قرار داده و آنها را در دام صیاد گرفتار می‎کردند.
مدیرکل محیط زیست لرستان اظهار کرد: متأسفانه متخلفان این‎گونه سنجاب ایرانی را در استان‎های هم‎جوار خصوصاً تهران معامله و به نام‎های دیگر از جمله سنجاب خارجی و قیمت گزاف به فروش می‎رسانند.
وی بیان کرد: دو قاچاقچی به همراه پرونده جهت سیر قانونی به دستگاه قضا معرفی شدند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان