کد مطلب: 5942
  تاریخ انتشار:  1398/12/08 - 15:46


مشخص شدن محدوده تالاب انزلی تا قبل از پایان امسال

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: مشخص شدن محدوده تالاب انزلی تا قبل از پایان سال جاری از برنامه های در دست اجرا و مهم محیط زیست کشور است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: مشخص شدن محدوده تالاب انزلی تا قبل از پایان سال جاری از برنامه های در دست اجرا و مهم محیط زیست کشور است.


به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، احمدرضا لاهیجان زاده امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان که در این اداره کل برگزار شد، گفت: مسئولین روزهای پرکاری را سپری می کنند و خوشبختانه مسئولین ارشد گیلان توجه خوبی به بخش محیط زیست استان دارند.

وی افزود: گیلان از مهمترین استان های زیست محیطی کشور است و تاکنون برای حفاظت از تالاب انزلی این استان جلسات متعددی با معاونین ریاست جمهوری از جمله دکتر جهانگیری داشتیم.

لاهیجان زاده با اشاره به مشکلات متعددی که تالاب انزلی دارد، خاطرنشان کرد: این تالاب و دیگر اکوسیستم های ارزشمند استان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: گیلان قطب گردشگری کشور است در حالی که شکننده ترین محیط زیست را نیز دارد و به طبع گردشگری تبعاتی برای محیط زیست دارد و برای جلوگیری از مشکلات نیاز به درایت و حمایت و به خصوص همکاری همه دستگاه ها نیاز داریم.

وی گفت: ما توسعه استان ها را مد نظر داریم و در تمام مواردی که محیط زیست ملاحظه ای دارد، رعایت آن منجر به اتفاقاتی درست در بخش های مختلف می شود. شاهد بودیم که اصرارهای برخی از مدیران محیط زیست استان ها از خسارت های زیادی جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: تفکرات بسته نسبت به محیط زیست، آسیب های زیادی به وجود می آورد. زیرا باید منابع موجود را حفظ کنیم چون آنها در حال افزایش نیستند و باید این امانت های مهم را در وضعیتی خوب به آیندگان انتقال دهیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست افزود: کار بسیار بزرگی در بحث بودجه ای محیط زیست کشور در حال رخ دادن است و در انتظار تصویب مجلس بسر می برد. طبق این قانون ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی صنایع به صندوق محیط زیست برمی گردد.

وی افزود: با رای دو سوم نمایندگان مجلس هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق محیط زیست برمی گردد و با آن مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست حل خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: در حال تلاش هستیم ۲۱ اسفند را به عنوان ساحل پاک نامگذاری کنیم.

لاهیجان زاده گفت: مشخص شدن محدوده تالاب انزلی تا قبل از پایان سال جاری از برنامه های در دست اجرا و مهم محیط زیست کشور است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی