کد مطلب: 5938
  تاریخ انتشار:  1398/12/07 - 17:20


پایان همکاری تسلا و پاناسونیک در تولید سلول‌های خورشیدی

شرکت‌های تسلا و پاناسونیک پس از سال‌ها مشارکت، به همکاری خود در زمینه تولید سلول‌های خورشیدی پایان می‌دهند.

شرکت‌های تسلا و پاناسونیک پس از سال‌ها مشارکت، به همکاری خود در زمینه تولید سلول‌های خورشیدی پایان می‌دهند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از تارنمای روزنامه ژاپنی «نیهون کیزای»، تسلا و پاناسونیک در سال ۲۰۱۶ میلادی از همکاری خود در زمینه سلول‌های خورشیدی خبر دادند. شرکت ژاپنی پاناسونیک هزینه‌ بخشی از تجهیزات کارخانه گیگافکتوری ۲ تسلا را برعهده گرفت که در سال ۲۰۱۷ ساخت اجزای اصلی پنل‌های خورشیدی را آغاز کرد. سلول‌های خورشیدی ساخت پاناسونیک نیز قرار بود در پنل‌های خورشیدی تسلا مورداستفاده قرار گیرند.

این محصول تسلا که سقف خورشیدی (Solar Roof) نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده است تا شبیه کاشی‌های سقفی معمولی به نظر برسد. اما گفته می‌شود که سلول‌های خورشیدی ساخت پاناسونیک نتوانستند خواسته‌های این شرکت آمریکایی را در حوزه طرح، کارآمدی و هزینه‌ این سلول‌ها برآورده کنند. در آخرین نسخه از سقف خورشیدی تسلا که پاییز گذشته به بازار عرضه شد، از سلول‌های چینی استفاده شده است.

از طرف دیگر، پاناسونیک نیز سلول‌های خورشیدی که در گیگافکتوری تسلا تولید کرده بود را به شرکت‌های ساختمانی و دیگر مشتریان ژاپنی فروخت.

حال که هر دو شرکت در این مورد توافق دارند که تولیدات سلول‌های خورشیدی در این کارخانه افزایش نخواهد یافت، دیگر نیازی به ادامه همکاری‌ها نمی‌بینند.

با این وجود، بنابر گزارش‌ها تسلا و پاناسونیک همچنان به همکاری‌ در حوزه باتری خودروهای برقی تسلا ادامه خواهند داد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها