کد مطلب: 589
  تاریخ انتشار:  1392/07/16 - 23:34


سفر قریب الوقوع ابتکار به اراک و مشکلات شما

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر بعدی خود به استان اراک می‌رود.
download معصومه ابتکار

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر بعدی خود به استان اراک می‌رود.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهوری بزودی برای بررسی وضعیت آلودگی هوای اراک به این استان سفر می‌کند. موضوعی که چند وقتی است مورد اعتراض مردم این شهر قرار گرفته است.
در برنامه فشرده رییس سازمان حفاظت محیط زیست بازدید از تعدادی از پروژه‌های زیست‌محیطی و عمرانی و شرکت در جلسه شورای اداری استان نیز گنجانده شده است.
شهروندان اراکی از هم‌اکنون می‌توانند مشکلات زیست‌محیطی استان خود را در بخش نظرات این خبر درج کنند تا در اختیار دکتر ابتکار قرار گیرد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (11)
 مشکل ما اینه که کارخونه آلمینیوم هرشب ساعت 12 تا 3 بامداد دود میکنه و توی این مدت اصلا نمیشه نفس کشید. خیلی ها مریض شدن، آلرژی و آسم و سرطان گرفتن. هرچی هم اعتراض می کنیم با حالت حق به جانب میگن صنعت ما اصلا آلودگی نداره!!! ما صنعت سبزیم!!!!!! خدایا دردمون رو به کی بگیم؟
شناسه: 955
مریم سنایی
18 مهر 1392 ساعت 15:45
0
27
 ما فقط میخوایم راحت نفس بکشیم ما از شما میخوایم جلوی زیاده خواهی بعضی افراد که فقط به خاطر منافع خودشون حاضر نیستن از آلاینده های کمتری استفاده کنند بگیرید.
نمیخوایم اراک به جایی تبدیل بشه که مردم خودش آلایندههای هر کدوم از صنایع رو استنشاق کنند اما جوانان اراکی بیکار باشن.
شناسه: 956
hadis
18 مهر 1392 ساعت 20:03
0
27
 با درود
بحث آلودگی هوای اراک شامل چند منبع مهم آلایندگی می شود که در ذیل مختصرا به هر کدام از آنها می پردازم.
1.خشکسالی در تالاب کویری میقان به دلایل:
-عدم اختصاص حقآبه کافی به تالاب
-فعالیت بی حد و حساب کارخانه املاح معدنی در این تالاب به قصد بهره برداری از منابع سولفات سدیم
-ایجاد جاده دسترسی به معادن و خشک شدن نیمی از آن
که این عوامل باعث افزایش شدید گرد و غبار خطرناک حاوی سولفات سدیم در فضای اراک شده اند.
لازم به ذکر است که این تالاب فقط در فاصله 10 کیلومتری اراک قرار دارد.
2.قانون گریزی، گستاخی و پاک نمایی توسط کارخانه آلومینیوم سازی اراک و انجام ندادن تعهدات ذکر شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک از قبیل انتقال کارگاه های آندسازی و احیاء به شعاع 30 کیلومتری شهر به بهانه های مختلف از قبیل تحریم و همچنین جلوگیری از تعطیلی دیگ های آلاینده با ترساندن کارگران از بیکاری و قرار دادن آنها در مقابل ماموران دادستانی در حین اجرای حکم.
و همچنین استفاده نیروگاه شازند اراک از سوخت مازوت که از اسفند ماه گذشته متوقف شده اما باز هم با فرارسیدن فصل سرما به بهانه کمبود گاز از سر گرفته خواهد شد.
3.مشکلات ترافیک و خودروهای تک سرنشین و عدم اجرای طرح های ترافیکی نظیر طرح زوج و فرد، محدوده ترافیکی و... و از همه مهم تر نبود فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی.
سرکار خانم ابتکار، در پایان چنانچه قصد بازدید از کارخانه آلومینیوم سازی اراک را داشتید مواظب نمایش های مدیران این کارخانه از قبیل کم کردن آلایندگی از طریق تقلیل تولید، وارد مدار کردن فلیترها و... برای سبز نشان دادن این صنعت باشید و حتما سرزده وارد این کارخانه شوید.
کارخانه آلومینیوم سازی اراک دو یا سه سال پیش از طریق آزمایشات و مستندات ساختگی برای مدتی صنعت سبز اعلام شد که بعدا با انجام آزمایشات جدید مشخص شد که جزء صنایع شدیدا آلاینده است!
در اراک منتظر شما هستیم.
شناسه: 957
ضیغمی
18 مهر 1392 ساعت 21:14
0
30
 فقط یک بار برای همیشه، "جون مردم" رو بر هر "مصلحت اندیشی" و "باندبازی" ارجحیت بدید.
شناسه: 958
سامان
18 مهر 1392 ساعت 23:11
0
21
 با عرض سلام
--------------------------------------------------------------

خانم دکتر ابتکار، در هیچ جای دنیا کارخانه آلومینیوم با آنهمه آلایندگی را وسط شهر نمی سازند.
--------------------------------------------------------------

اصلی ترین مانع در خصوص رفع آلودگی هوای اراک مربوط به عدم درک صحیح در خصوص تفاوت آلودگی هوای اراک با آلودگی هوای شهرهایی چون تهران است. علاوه بر آن ناکارامدی شیوه های مبتنی بر خود اظهاری و پایش آنلاین آلایندگی به کمک دستگاههایی که توان اندازه گیری آلاینده های مهلک را ندارند موجب آسایش خاطر منفعت طلبان شده است.
--------------------------------------------------------------

متاسفانه منفعت طلبان همواره از مساله اشتغال کارگران به عنوان سپری استفاده کرده اند تا بتوانند هر قانونی را زیرپا بگذارند.
--------------------------------------------------------------

ما خواستار شرایط استاندارد تولید برای حفظ جان همشهریان و کارگران هستیم.
شناسه: 959
سید
18 مهر 1392 ساعت 23:45
1
24
 تو رو خدا به داد ما برسید. عمر همه ما تو اراک نصف عمر طبیعی شده من یک دانشجو هستم و مشکل تنفسی پیدا کردم و فقط به خاطر الودگی هست.
خانم ابتکار ما به شما اعتقاد داریم چون دوران شکوهمند اقای خاتمی رو قبول داریم کمکمون کنید - فقط مسئولین اراک که اصلا به فکر مردمشون نیستند گولتون نزنند بگند آلودگی اصلا وجود نداره تر خدا به داد شهروندای اراکی برسید.
خانم ابتکار حتی حق اعتراض رو هم نداریم قبل از انتخابات شورای شهر همه نامزدها قول کمک به مردمو دادن ولی وقتی مسئول شدن همه چی یادشون رفت.
شناسه: 960
پارسا سنجری
19 مهر 1392 ساعت 15:43
0
20
 با عرض سلام خدمت خانم دکتر ابتکار
علاوه بر مواردی که وجود دارد و دوستان به برخی از آنها اشاره کردند جا داره به یک منبع دیگر آلودگی در اراک اشاره کرد و آن هم اعمال شدید و 24 ساعته پارازیت‌هاست که از بهار گذشته شدت گرفته و علی رغم آسیب‌ها و تاثیرات سوئی که دارد همچنان با شدت بیشتری به قوت خود باقیست.
شناسه: 961
mani amiri
19 مهر 1392 ساعت 15:52
0
19
 سرکار خانم ابتکار
اخیرا مدتی است که مشاهده می شود در روزهای میانی هفته از شدت آلودگی هوای اراک کاسته شده و در عوض در روزهای پنجشنبه و جمعه به شدت بر آلودگی هوا افزوده می شود.
به نظر می رسد صنایع آلاینده در روزهای آخر هفته بر شدت فعالیت الایندگی خود می افزایند. مستدعی است در این خصوص نیز بررسی انجام گیرد.
شناسه: 962
ایمان
20 مهر 1392 ساعت 14:03
0
10
 با عرض سلام خدمت خانم ابتکار

مطابق آماری که در روزنامه سلامت فقط منتشر شد.اراک به عنوان رتبه اول در سرطان شناخته شد.واین هیچ دلیلی ندارد به جز انواع آلودگی های شناخته شده وناشناخته شده در اراک که متاسفانه مسئولین آن را کتمان می کنند.
من یک مهندس با 15 سال سابقه هستم که به دلیل آلودگیهای هوای اراک مشکلات فراوان گوارشی وتنفسی برای خودم و فرزند یک ماه ام وهمسرم ایجاد شده است.لذا با تمام دلبستگی ها به شهر اراک تنها به دلیل آلودگی هوا تصمیم به ترک اراک گرفته ام.
اگر به فکر نسل حاضر نیستید حداقل به فکر نسل آینده باشید.
شناسه: 963
پدرام امینی
21 مهر 1392 ساعت 10:19
0
6
 سرکار خانم ابتکار باسلام:
مشکل آلودگی اراک کارخانه ایرالکو که مردم مظلوم اراک را به سرطان مبتلا کر. همش وعده انتقال آندسازی میدن ولی تا به حال هیچ کاری نکردن و فقط مدیران کارخانه ظاهرسازی می کنند بالابی با مدیران استان وشهرستان کار خود پیش میگرن عاجزانه از سرکارعال میخواهیم به دادمان برسید انتقال آن را به جد پیگیری فرمایید.
باتشکر فراوان
شناسه: 964
نیما رضایی
21 مهر 1392 ساعت 14:58
0
6
 سلام.خانم دکتر ابتکار! ای بانوی سبز ایران زمین! سلام.سلامی به گرمی خون محیطبانان شهیدکشور.
از اینکه در روز 2شنبه 22مهرماه 92 عازم اراک هستید، بسیار خرسندم و سفری سبز همراه با سلامتی و لذت برایتان آرزومندم.
اینجانب بهروز وحیدی در اداره حفاظت محیط زیست منطقه هفتادقله ی استان مرکزی فعالم از حضرت عالی استدعا دارم، پای درد دل محیطبانان استان مرکزی بنشینید و حلال مسائل و مشکل گشای مشکلات این پاسداران عرصه های طبیعی کشور باشید.
درد دل های محیطبانان:
1_ جیره غذایی محیطبانان پرداخت نمی شود.
2_ فیش حقوق صادر نمی شود.
3_ از حقوق محیطبانان بیش از 50% کم کرده اند. یعنی کمتر از حکمی که در تاریخ 92/03/18 شماره و صادر شده، پرداخت می شود.
4_ بن هایی که دولت اعلام می کند به ما نمی دهند.
5_ حق شیفت به ما نمی دهند.
6_ طبق قانون به ازای هر 24 ساعت کاری، 48 ساعت استراحت باید باشد.این حق قانونی را از ما گرفته اند.
7_ قند و چای به ما نمی دهند.
8- به ازای هر یک ساعت مرخصی، اجبارا" 2 ساعت و هر یک روز 2 روز مرخصی باید بنویسیم و این غیرقانونی است.
9_ در ماه رمضان 317 ساعت و در ماههای دیگر 220 ساعت از کارمندان روزکار بیشتر کار می کنیم.
10_ اضافه کار به ما نمی دهند و فیش اضافه کار هم صادر نمی کنند.
11_ ما 15 روز در ماه مأموریت میرویم و حق مأموریت ما مشخص نیست.
12_ اول از محیطبانان استعلام می گیرند که بیمه تکمیلی شما چه باشد. علیرغم اینکه اکثر محیطبانان بیمه البرز یا ایران را انتخاب کرده بودند و ابراز عدم رضایت از بیمه تکمیلی معلم که خلاف تعهداتش عمل می کند شده بود، اعلام شد بنا بر رضایت اکثر محیطبانان ، اداره با بیمه معلم قرارداد بست!!
13_ به محض شکایت یک نفر و یا آمدن بازرس به اداره و یا تشریف فرمایی حضرت عالی پرونده سازی می کنند مبنی بر اینکه محیطبانان دروغ می گویند و ما کارمان را قانونی انجام داده ایم!!
14_ مدت 3 سال است که " کوله " که از تجهیزات انفرادی محیطبانان است، نداده اند.
15_ وضعیت بیسیم های انفرادی محیطبانان و خودرو های سازمانی افتضاح است. 3سال پیش جلسه ای متشکل از مدیر کل ، رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی، معاون محیط طبیعی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست منطقه هفتادقله و محیطبانان جهت رسیدگی به خرابی بیسیم ها و مشکلات شغلی در اداره حفاظت محیط زیست هفتاد قله برگزارشد و مدیر کل قول رسیدگی در اسرع وقت را دادند که تاکنون انجام نشده است.
16_ اینجانب بهروز وحیدی محیطبان با اسلحه کلاشینکف به شماره .... هستم و حکم مرا محیطبان راننده زده اند که به کارگزینی، رئیس اداره هفتاد قله و مدیر کل اطلاع دادم که اصلاح شود ولی رسیدگی نشد.
17_ اینجانب فرزند جانباز دائم ازکار افتاده غلامرضا وحیدی هستم که طبق نامه ای از بنیاد شهید و ایثارگران به اداره کل محیط زیست استان مرکزی مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی که توسط دکتر انصاری نیز پاراف شده و دستور مساعدت در اسرع وقت داده اند، ولی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.
بانوی سبزم! درود بر تو!
شناسه: 965
بهروز وحیدی
21 مهر 1392 ساعت 23:49
2
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار نگاه