کد مطلب: 5879
  تاریخ انتشار:  1398/11/22 - 14:06


خاموش شدن بیش از ۳۰ حریقِ استرالیا در پی شدیدترین بارندگی ۳۰ سال اخیر

بارش شدید باران در "نیو ساوت ولز" استرالیا باعث تخلیه چندین شهر و تعطیلی بیش از ۵۰ مدرسه شده و هم‌چنین برخی از آتش‌سوزی‌های مداوم اخیر این ایالت را فرونشانده است.

بارش شدید باران در "نیو ساوت ولز" استرالیا باعث تخلیه چندین شهر و تعطیلی بیش از ۵۰ مدرسه شده و هم‌چنین برخی از آتش‌سوزی‌های مداوم اخیر این ایالت را فرونشانده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، طبق اعلام اداره هواشناسی استرالیا، منطقه "نیو ساوت ولز" در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بیش از ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی بوده است. در سیدنی نیز اطلاعات اولیه این اداره حاکی از بارش ۳۹۱.۶ میلی‌متری باران در ۲۴ ساعت اخیر بوده است که سنگین‌ترین میزان بارندگی این شهر از سال ۱۹۹۰ میلادی محسوب می‌شود.

روز گذشته (دوشنبه) به دلیل جاری شدن سیلاب سنگین، تعدادی از مدارس در ایالت نیو ساوت ولز به طور موقت توسط وزارت آموزش و پرورش استرالیا تعطیل شدند. اداره هواشناسی این کشور هم‌چنین روز گذشته هشدارهایی مبنی بر بارندگی‌های سنگین، وزش باد شدید و خطر جاری شدن سیلاب را صادر کرد.

با این وجود، سرویس آتش‌نشانی روستایی نیو ساوت ولز روز گذشته در توئیتی اعلام کرد که بارندگی‌های شدید به خاموش شدن بیش از ۳۰ آتش‌سوزی از روز جمعه کمک کرده است و آن را "مثبت‌ترین خبر اخیر استرالیا" توصیف کرده است.

این بارندگی‌ها هم‌چنین آتش‌سوزی که در طول ۷۴ روز منجر به سوختن ۴۹۹.۶۲۱ هکتار از زمین‌های استرالیا شده بود را خاموش کرده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، به گفته مقامات استرالیا، انتظار می‌رود بارندگی‌های اخیر پنج آتش‌سوزی کنترل نشده باقی مانده در ایالت نیو ساوت ولز را نیز فرونشاند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان