کد مطلب: 586
  تاریخ انتشار:  1392/07/16 - 19:03


استاندار تهران: ادارات سرویس‌ها را بازگردانند/ 4میلیون خودرو فرسوده در تهران داریم

در صورتی که روند آلودگی به سمت اضطرار برود تصمیمات جدیدی برای تردد و ساعت‌های کاری اتخاذ خواهیم کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه احتمال افزایش شدت آلودگی هوا وجود دارد گفت: در صورتی که روند آلودگی به سمت اضطرار برود تصمیمات جدیدی برای تردد و ساعت‌های کاری اتخاذ خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حسین هاشمی در حاشیه نشست استاندار با ائمه جمعه تهران درباره آلودگی هوای تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که شرایط آلودگی به حدی رسیده که برای شهروندان زیان‌آور است قطعا تصمیم‌های خاصی را اتخاذ می‌کنیم.
وی افزود: به محض اینکه آلودگی هوا به شرایط اضطرار برسد کمیته اضطراری آلودگی هوا تشکیل شده و در مورد ساعت کار ادارات و تردد مردم تذکرها داده شده و تدابیر لازم اتخاذ شود.
هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال افزایش آلودگی هوا وجود دارد که در این باره تصمیمات خاص اتخاذ خواهد شد.
به گفته استاندار تهران این تصمیمات براساس سیاست‌هایی که در گذشته اعمال می‌شده اتخاذ می‌شود چرا که موضوعی نیست که هر لحظه بتوان در مورد آن تصمیم گرفت بلکه براساس تجربه‌ای که در گذشته صورت گرفته تصمیمات اعلام خواهد شد.
استاندار تهران درباره تردد خودروهای فرسوده در پایتخت که به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی هوای تهران است نیز پاسخ داد: تا زمانی که حاکمیت در رابطه با تعویض خودروهای فرسوده تصمیم نگیرد 3.5 تا 4 میلیون خودرو فرسوده در تهران تردد خواهند کرد.
وی با اشاره به این که هیات وزیران ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده دولتی را اخیرا مصوب و ابلاغ کرده است گفت: تا زمانی که این خودروهای فرسوده از رده خارج نشوند مشکل همچنان به وقت خود باقی است.
وی درباره بازگرداندن سرویس ادارات نیز اظهار کرد: به تمام ادارات تفویض اختیار شده و با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی دارای امکاناتی هستند می‌توانند براساس امکاناتی که دارند در این باره تصمیم‌گیری کنند.
وی گفت: رسما به تمام ادارات دولتی استان اعلام می‌کنم درباره بازگرداندن سرویس ادارات و غذای کارمندان براساس امکانات بودجه، منابع و سرویسی که دارند اقدام کنند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری