کد مطلب: 5858
  تاریخ انتشار:  1398/11/15 - 16:54


افزودن دید حرارتی به کلاه ایمنی آتش‌نشانان

ماسک "C-Thru" نام یک مجموعه ایمنی شامل کلاه و ماسک مخصوص آتش‌نشانی است که مجهز به یک دوربین حرارتی و یک نمایشگر است.

ماسک "C-Thru" نام یک مجموعه ایمنی شامل کلاه و ماسک مخصوص آتش‌نشانی است که مجهز به یک دوربین حرارتی و یک نمایشگر "هاد"(HUD) یا نمایشگر سر بالا است تا دید حرارتی را در اختیار آتش‌نشانان قرار دهد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از نیو اطلس، تیم‌های آتش‌نشانی مجبور به حمل وسایل به شکل دستی به منظور کمک به آنها در شرایط سخت و محیط‌های پر از دود هستند، اما یک شرکت آمریکایی به نام "Qwake" با فراهم کردن دید حرارتی در یک صفحه نمایش "هاد" واقع در جلوی چشم آتش‌نشانان و درون ماسک تنفسی آنها به کمک آنها آمده است.

این فناوری موسوم به "C-Thru" که تداعی‌گر معنی دیدن از میان چیزی است متشکل از یک شیشه کوچک و شفاف "هاد" است در درون ماسک تنفسی و جلوی چشم‌ آتش‌نشان و یک دوربین حرارتی بیرون از کلاه ایمنی است.

"هاد"(HUD) نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلوی دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد، جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای سربالا در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم‌اکنون در هواپیماهای تجاری، تانک‌ها و وسائل دیگر از جمله خودروها و به تازگی در سیستم‌های ایمنی آتش‌نشانی نیز استفاده می‌شوند.

منبع تغذیه نمایشگر این سیستم ایمنی آتش‌نشانی، یک دوربین حرارتی در قسمت بیرونی ماسک است که از طریق الگوریتم هوش مصنوعی و شناسایی لبه‌ها و اشکال در محیط کار می‌کند. افراد، مواد و وسایل مختلف که دارای حرارت متفاوت هستند، در نظر آتش‌نشان به رنگ سبز نشان داده می‌شوند.

این فناوری حتی اگر اتاق تاریک و پر از دود باشد نیز به آتش‌نشان امکان می‌دهد به خوبی ماموریت خود را انجام دهد. هنگامی که این سیستم توسط آتش‌نشانان کالیفرنیایی در یک ماموریت آتش‌نشانی آزمایش شد، آتش‌نشانان گفتند که با استفاده از "C-Thru" نه تنها می‌توانستند قربانیانی را که در جستجوی آنها بودند، بیابند، بلکه سطح نمایش جزئیات شگفت‌آور بوده است.

به نظر می‌رسد این سیستم هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد، اگرچه نمونه اولیه نسبتاً پیشرفته‌ای است.

بی‌شک آتش‌نشانان منتظر عرضه این سیستم هستند، هر چند که سازمان‌های آتش‌نشانی منتظر هستند تا ببینند برای خرید این فناوری نسل جدید چقدر باید هزینه کنند.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی