کد مطلب: 5783
  تاریخ انتشار:  1398/10/28 - 16:23


آتش‌سوزی‌های استرالیا؛ باران و توفان شدید در برخی مناطق آتش‌گرفته

باران شدید و رعد و برق در مناطق شرقی استرالیا باعث خاموش شدن آتش شده اما در همین مناطق خطر وقوع سیل و آب‌گرفتگی را با همزمان ایجاد کرده است.

باران شدید و رعد و برق در مناطق شرقی استرالیا باعث خاموش شدن آتش شده اما در همین مناطق خطر وقوع سیل و آب‌گرفتگی را با همزمان ایجاد کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
در ایالت‌های ویکتوریا، نیو ساوت ولز و کوئینزلند باران‌های در حال بارش است، این ایالت‌ها در جریان بحران آتش‌سوزی استرالیا جزو اصلی‌ترین مناطقی بودند که آسیب دیدند.

گزارش شده که را‌ههای اصلی در کوئینزلند بسته شده و برق در برخی بخش‌های نیو ساوت ولز به خاطر وضعیت آب و هوایی قطع شده است.

مسئولان آتش نشانی گفته‌اند که بارندگی به آنان کمک کرده تا بتوانند در خاموش کردن آتش موفقیت‌هایی به دست بیاورند.

آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا از ماه سپتامبر موجب کشته شدن حداقل ۲۸ نفر و ویرانی هزاران خانه شده و میلیون‌ها هکتار در سراسر کشور از بین رفته است.

در نیو ساوت ولز گزارش شده که باران‌های شدید و توفان در برخی مناطق رخ داده و هشدارهایی در خصوص سیل نیز وجود دارد.

آتش‌نشانان در این ایالت گفته‌اند که در تلاش هستند با استفاده از این شرایط جدید آب‌وهوایی "خوش خیم" و کاهش دمای هوا به خاموش کردن آتش‌های باقیمانده دست بزنند.

روز شنبه گزارش شده که همچنان ۷۵ نقطه در آتش می‌سوزد، تعداد آتش‌ها در روز جمعه ۱۰۰ نقطه گزارش شده بود.

در ایالت کوئینزلند یکی از شدیدترین بارش‌های باران در ماه‌های اخیر رخ داده و برخی جاده‌های اصلی بسته شده و مناطق مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده اما تاکنون گزارشی در خصوص مرگ یا جراحت کسی منتشر نشده است.

هواشناسی پیش‌بینی کرده که توفان در ایالت ویکتوریا در نقاط مرکزی و شرق آن امروز ادامه پیدا کند.

آتش‌سوزی‌ها همچنان در بخش‌های جنوب و جنوب غربی استرالیا و جزیره کانگور روز شنبه ادامه پیدا کرده و بارش باران در این مناطق رخ نداده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان