کد مطلب: 5746
  تاریخ انتشار:  1398/10/21 - 09:45


شمار حیوانات جان باخته در حریق استرالیا به بیش از یک میلیارد حیوان رسید

بیش از یک میلیارد حیوان جان خود را در آتش سوزی ویرانگر استرالیا از دست دادند.

بیش از یک میلیارد حیوان جان خود را در آتش سوزی ویرانگر استرالیا از دست دادند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، طبق گفته‌های دانشگاه سیدنی، بیش از 800 میلیون از این حیوانات تنها در نیوسات ولز کشته شده‌اند.

پروفسور کریس دیکمن از دانشگاه سیدنی ، کارشناس محاسبه این تخمین به رادیو عمومی ملی روز پنجشنبه گفت: "اتفاقاتی از این دست ممکن است روند انقراض طیف وسیعی از گونه های دیگر را تسریع کند." دیکمن ، متخصص محیط زیست ، بیش از 30 سال تجربه در زمینه حفظ و مدیریت پستانداران استرالیا دارد.
اعداد قبلی تخمین زده بودند که بیش از 480 میلیون حیوان از زمان آتش سوزی سپتامبر کشته شده اند.

دیکمن هشدار داد که برآورد جدید او عمدا محافظه کارانه بوده و انتظار دارد که میزان مرگ و میر واقعی "به میزان قابل توجهی بالاتر از" یک میلیارد باشد.

حیوانات در این تخمین شامل پستانداران (بجز خفاش ها) ، پرندگان و خزندگان هستند ، اما قورباغه ها ، حشرات یا سایر مهرگان را شامل نمی شوند.

فصل آتش سوزی استرالیا به طور معمول از ماه دسامبر تا مارس آغاز می شود ، اما این آتش سوزی ها از ماه سپتامبر آغاز شده و پیش بینی می شود چندین ماه دیگر ادامه داشته باشد.  از بین رفتن حیرت آور حیوانات وحشی آخرین اثر فاجعه بار آتش سوزی در این کشور بوده است.

طبق اعلام سرویس آتش نشانی روستایی ایالت نیوسات ولز، تاکنون در این فصل آتش سوزی ، 1687 خانه نابود شده اند و 771 خانه تنها از اول ژانویه از بین رفته‌اند.

توییتی از سازمان آتش نشانی نیوسات ولز می‌گوید: "این رقم به احتمال زیاد افزایش می یابد."

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان