کد مطلب: 5732
  تاریخ انتشار:  1398/10/18 - 13:28


24 استرالیایی به جرم ایجاد آتش سوزی عمدی دستگیر شدند

24 استرالیایی در ایالت نیوسات ولز از اوایل ماه نوامبر به دلیل ایجاد آتش سوزی عمدی دستگیر شده اند.

24 استرالیایی در ایالت نیوسات ولز از اوایل ماه نوامبر به دلیل ایجاد آتش سوزی عمدی دستگیر شده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در حالی که آتش سوزی وسیع در سراسر استرالیا ادامه دارد، به گفته پلیس نیوسات ولز ، 24 نفر متهم به آتش سوزی عمدی در این ایالت شدند.

این افراد علاوه بر این که با جدی ترین اتهامات شروع آتش سوزی عمداً روبرو هستند ، مقامات گفتند که 53 نفر دیگر نیز به دلیل عدم رعایت ممنوعیت روشن کردن ایالت ، با اقدامات قانونی روبرو هستند و 47 نفر نیز به دلیل انداختن سیگار روشن یا کبریت بر روی زمین با اقدامات قانونی روبرو شده اند.

مقامات گفته‌اند که شروع به آتش سوزی عمدی و گسترش آن می تواند به 21 سال زندان منجر شود.

به گفته پلیس نیوسات ولز اقدامات حقوقی می تواند از "هشدارها تا اتهامات کیفری" باشد.

اسکات موریسون ، نخست وزیر استرالیا ، روز دوشنبه گفت ، دست کم 24 نفر کشته و بیش از  2000خانه ویران شده اند.  بیش از 12 میلیون جریب (4.8 میلیون هکتار) از آغاز فصل آتش سوزی در استرالیا خاکستر شده است.

نیوسات ولز در بخش جنوب شرقی این کشور به ویژه در این فصل از آتش سوزی به شدت آسیب دیده است.  این ایالت شامل پایتخت سیدنی ، بزرگترین شهر استرالیا و همچنین نیوکاسل ، میت لند ، سیتی مرکزی و وولونگونگ است.

دانشگاه سیدنی تخمین زده است که تنها 480 میلیون حیوان در آتش سوزی استرالیا در نیوسات ولز نابود شده اند.

دکتر استوارت بلانچ ، مدیر ارشد پاکسازی و احیای زمین گفت: "این آتش سوزی همچنین برای حیات وحش و طبیعت بکر استرالیا ویرانگر بوده است؛ زیرا مناطق حیاتی، بوته ، جنگل‌ها و پارک ها نابود شده است و میلیون ها حیوانات جان خود را از دست داده و زخمی شده‌اند."

شورای بیمه استرالیا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که پیش بینی صورتحساب خسارت با مطالبات بیمه‌ای به 485 میلیون دلار آمریکا رسیده است ، در حالی که موریسون روز دوشنبه گفته است که دولت در قبال تلاش برای بهبود ، نیازمند صرف 1.4 میلیارد دلار اضافی در ایالات مذکور است.

این آتش سوزی ها طی هفته های اخیر مورد توجه جهانی و بسیاری از سیاستمداران و افراد مشهور قرار گرفته است. کریس همسورث بازیگر استرالیایی یک میلیون دلار برای مبارزه با آتش سوزی وعده داد. افراد مشهور مانند خواننده پینک ، بازیگر استرالیایی نیکول کیدمن و شوهر موسیقیدان کیت Urban هر کدام 500000 دلار به این امر اختصاص دادند.

بسیاری نیز به تأثیرات تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین توجه کرده اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان