کد مطلب: 570
  تاریخ انتشار:  1392/07/12 - 15:44


کارشناسان حیات‌ وحش هشدار دادند:

شکسته شدن رکورد قاچاق شاخ کرگدن‌ در آفریقای جنوبی!

در سال جاری میلادی تا کنون 704 راس کرگدن توسط شکارچیان غیرقانونی در آفریقای جنوبی کشته شده‌اند.
download کرگدن

کارشناسان حیات‌ وحش هشدار دادند: شمار کرگدن‌هایی که به دست قاچاقچیان کشته شدند رکورد سالانه شکار کرگدن‌ها را در آفریقای جنوبی شکست.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزایش بی‌سابقه شکار کرگدن‌ها در این کشور نگرانی‌ها را نسبت به کاهش جمعیت این جانور در کشوری که تقریبا زیستگاه اصلی کرگدن‌های تمام آفریقا است، افزایش داده است.
تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی (2013)، 704 راس کرگدن توسط شکارچیان غیرقانونی در آفریقای جنوبی کشته شده‌اند که این آمار رکورد سال 2012 میلادی را که 668 راس اعلام شده بود را پشت سر گذاشت.
در صورتی که این روند ادامه یابد در سال 2014 میلادی، بیش از 1000 کرگدن توسط شکارچیان کشته می‌شوند.
اداره امور محیط زیست آفریقای جنوبی اعلام کرد: این مشکل جمعیت کرگدن‌ها را به شدت کاهش داده و ظرف یک دهه، نسل کرگدن‌های وحشی منقرض خواهد شد.
خبرگزاری رویترز همچنین نوشت: مهمترین تهدیدی که جمعیت حدودا 22 هزار راسی کرگدن‌های آفریقا را تهدید می‌کند،‌ شکارچیانی هستند که سعی دارند از شاخ‌های باارزش این حیوانات در بازار سیاه درآمد کسب کنند. این شاخ‌ها حتی گرانتر از طلا، خرید و فروش می‌شوند.
بسیاری از این شکارچیان غیرمجاز از کشور همسایه آفریقا یعنی موزامبیک به این کشور می‌آیند و شاخ‌های کرگدن‌ها را به شکل‌های غیرقانونی می‌فروشند که مسئولیت اصلی آنها تامین بازار رو به رشد شاخ کرگدن در جنوب شرق آسیا است. چرا که کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا از شاخ کرگدن‌ها برای درمان سرطان و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.
بیشتر این شکارها در پارک ملی «کروگر» که در مرز موزامبیک قرار دارد، رخ می‌دهند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان