کد مطلب: 5691
  تاریخ انتشار:  1398/10/09 - 16:44


تشدید آتش‌سوزی‌ها و دستور تخلیه ده‌ها هزار نفر در ایالت ویکتوریا

با تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی در استرالیا به ده‌ها هزار نفر در ایالت ویکتوریا دستور تخلیه داده شد.

با تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی در استرالیا به ده‌ها هزار نفر در ایالت ویکتوریا دستور تخلیه داده شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همزمان با گسترش و تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی از ده‌ها هزار نفر از ساکنان و گردشگران حاضر در ایالت ویکتوریا درخواست شد تا هر چه سریعتر برای نجات جان خود منطقه را تخلیه کنند.

در منطقه گردشگری گیپسلند دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده و انتظار می‌رود وزش باد شدید موجب گسترش حریق‌های مهار نشده و ایجاد حریق‌های جدید شود.

در جریان این آتش‌سوزی‌ها برخی از بزرگراه‌های این منطقه مسدود شده و به همین دلیل مقامات محلی از ساکنان درخواست کرده‌اند دستور تخلیه را جدی گرفته و پیش از انسداد تمامی مسیرها محل زندگی خود را ترک کنند.

همچنین طبق پیش‌بینی‌ها در ایالت نیوساوث‌ولز نیز این وضعیت، طی روزهای آتی تشدید شده و انتظار می‌رود روز سه‌شنبه به خطرناک‌ترین شرایط خود برسد.

نیوساوث‌ولز یکی از شناخته شده‌ترین زیستگاه‌های کوالاها در استرالیاست و به گفته وزیر محیط زیست این کشور در آتش‌سوزی‌های سال جاری بیش از ۹۰۰۰ کوالا تلف شده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، بوم‌شناسان معتقدند از ماه سپتامبر و شروع آتش‌سوزی‌ها در این کشور ۴۸۰ میلیون جانور تلف شده‌اند و همچنین بیش از پنج میلیون هکتار از اراضی در آتش سوخته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان