کد مطلب: 5616
  تاریخ انتشار:  1398/09/30 - 14:40


جنگل‌ها نباید فدای توسعه شوند

جنگل‌ها امانت نسل آینده نزد ما هستند و فعالیت‌های عمرانی و معدنی نباید به گونه‌ای باشد که جنگل‌های ما فدای توسعه شوند.
download جنگل‌

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌ها امانت نسل آینده نزد ما هستند و فعالیت‌های عمرانی و معدنی نباید به گونه‌ای باشد که جنگل‌های ما فدای توسعه شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خسرو شهبازی در دیدار با ارسلان زارع استاندار گیلان گفت: اگرچه پروژه‌های عمرانی و معدنی نیاز جامعه است اما باید با حداقل خسارت به منابع‌ طبیعی و جنگل‌ها اجرا شوند.


وی افزود: اگر تصاویر ماهواره‌ای بررسی شود مشاهده خواهیم کرد که عملکرد حفاظتی مطلوبی در خصوص جنگل‌ها داشته‌ایم، اما با این حال نیازمند تلاش بیشتر و عملکرد بهتر در این حوزه هستیم.
سرپرست سازمان جنگل‌ها ادامه داد: آزادسازی اراضی ساحلی اقدامی خداپسندانه است و نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها به ویژه استانداری است تا هم اشخاص حقیقی و هم نهادهای دولتی در قبال قانون و آزادسازی اراضی به وظیفه خود عمل کنند.

شهبازی همچنین خواستار تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زراعت چوب شد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، نیازمند همکاری استانداری برای تزریق اعتبار به بخش زراعت چوب هستیم.

شناسایی چهار هزار هکتار از اراضی برای توسعه زراعت چوب

استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: بیش از چهار هزار هکتار اراضی که قابلیت توسعه زراعت چوب را دارند شناسایی کرده‌ایم و بسته‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده است.

ارسلان زارع افزود: اولین توصیه رییس جمهور در جلسه معارفه بنده، توسعه زراعت چوب بود و در اولین فرصت ستاد زراعت چوب استان را تشکیل دادیم، ما حامی منابع‌ طبیعی و توسعه پایدار هستیم و معادن باید اراضی تخریب شده را احیا و جنگل‌کاری کنند.

وی اظهار داشت: تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی می‌تواند نقش مهمی در رفع اختلاف در حوزه اراضی ملی داشته باشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب