کد مطلب: 5607
  تاریخ انتشار:  1398/09/28 - 10:29


گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست با قطار از مسیر آلمان راهی سوئد شد

گرتا تونبرگ، فعال جوان محیط زیست سوئدی از مسیر آلمان راهی خانه شده است. مشاهدات او از مشکلات سفر در آلمان هشداری برای اداره راه‌آهن این کشور است.
download گرتا تونبرگ

در حالی که کنفرانس بین‌المللی اقلیمی مادرید در حال تهیه بیانیه پایانی است، گرتا تونبرگ، فعال جوان محیط زیست سوئدی از مسیر آلمان راهی خانه شده است. مشاهدات او از مشکلات سفر در آلمان هشداری برای اداره راه‌آهن این کشور است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
پس از ماه‌ها سفر و گذر از اقیانوس اطلس با قایق بادبانی گرتا تونبرگ، نوجوان فعال محیط زیست حال از مسیر آلمان و به وسیله قطارهای شلوغ این کشور راهی خانه‌اش در استکهلم شده است.

گرتا تونبرگ که ۱۶ سال دارد در توئیتر عکسی را منتشر کرده که در آن می‌توان او را دید که به دلیل کمبود جا مجبور شده در کف قطار بنشیند‌ و چمدان‌های زیادی از مسافران هم دراطراف او دیده می‌شوند. 

در این عکس در بالای سر این فعال محیط زیست پوستر تبلیغ رستوران قطار سریع‌السیر آلمان قابل مشاهده است که در آن نوشته شده "سوار شوید و لذت ببرید".

این توئیت گرتا تونبرگ درست در تقابل با شعاری است که در پوستر نوشته شده و کمبودها و نقاط ضعف سفر در قطارهای آلمان را نشان می‌دهد. او در این توئیت نوشته است: «من بالاخره راهی خانه شده‌ام.»

تونبرگ در تمام مسیر سفر طولانی‌اش از پرواز با هواپیما به دلیل تولید بسیار زیاد گازهای گلخانه‌ای زیان‌بخش خودداری کرده است. این فعال محیط زیست مسیر اقیانوس اطلس را دوباره با قایق بادبانی پشت سر گذاشت. او برای شرکت در کنفرانس جهانی آب و هوای سازمان ملل متحد که قرار بود در شیلی برگزار شود به آمریکا سفر کرده بود و با تغییر محل برگزاری این کنفرانس و تشکیل آن در مادرید، به اروپا بازگشت.

بسیاری از کاربران به توئیت گرتا واکنش نشان داده‌اند و با تمسخر کردن شلوغی قطارها و تاخیرهای مداوم آنها در آلمان، نوشته‌اند که این امر در این کشور جریانی عادی شده است. یکی از کاربران در پاسخ به توئیت گرتا نوشته است: «خودت را برای تاخیر قطارها آماده کن!»

"تازه همه چیز شروع شده"

هنگام ترک کنفرانس گرتا تونبرگ در توئیتراش با تردید به نتایج این نشست پیش‌بینی کرده که "به نظر می‌رسد این کنفرانس در حال شکست است" اما در ادامه درباره بحران تغییرات اقلیمی نوشته است که پژوهش‌های علمی نتایج این تغییرات را به روشنی نشان می‌دهند اما دانش نادیده گرفته می‌شود.

به گفته گرتا تونبرگ نتیجه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در مادرید هر چه باشد در عزم او و همکارانش در مبارزه با بحران تغییرات اقلیمی موثر نخواهد بود: «هر اتفاقی که بیفتد ما هرگز تسلیم نخواهیم شد؛ ما تازه شروع کرده‌ایم!»

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان