کد مطلب: 5593
  تاریخ انتشار:  1398/09/23 - 17:49


وجود میکروپلاستیک‌ در اقیانوس‌ها یک میلیون بار بیش از تصور قبلی محققان است

این مطالعه نشان می‌دهد که پلاستیک‌های دریایی بسیار فراوان‌تر از چیزی است که هر کسی تصور می‌کند و بالقوه می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها یافت شوند.
download میکروپلاستیک‌ها

محققان در جریان یک مطالعه پس از بررسی روده موجودات دریایی، متوجه شدند که وجود میکروپلاستیک‌ها یک میلیون بار بیشتر از چیزی که پیش از این تصور می‌شد، اقیانوس‌ها را آلوده می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روزنامه دیلی میل، داده‌های این مطالعه از وجود «میکروپلاستیک‌هایی» خبر می‌دهد که در معده پلانکتون‌های ژلاتینی یافت می‌شوند. محققان به دنبال این مطالعه اکنون ارزیابی می‌کنند که در هر فوت مکعب آب، مقدار ۸.۳ میلیون قطعه از ذرات پلاستیکی وجود دارد که این میزان هفت برابر بیشتر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

 این مطالعه که توسط بنیاد ملی علوم (NSF) و به رهبری «جنیفر براندون» یک اقیانوس شناس بیولوژیکی انجام شد، از وجود برخی از ریزترین میکروپلاستیک‌ها در آب دریا در غلظت‌های بسیار بالاتر از آنچه قبلاً اندازه‌گیری شده بود، خبر می‌دهد.

براندون گفت: سالهاست که مطالعه میکروپلاستیک‌ها را با استفاده از یک توری برای جمع آوری نمونه‌ها انجام می‌دهیم. اما در این مطالعات هر چیزی که کوچکتر از خانه های این توری باشد از آن فرار می‌کردند. 

محققان در این مطالعه تعداد ۱۰۰ سالپ را در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۳،۲۰۱۴،۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار دادند. سالپ‌ها ارگانیسم‌های دریایی شفاف و ژلاتینی هستند. این مطالعه میکروپلاستیک‌هایی را در روده این موجودات ریز دریایی نشان داد. سالپ‌ها در زنجیره غذایی اقیانوس ها کم هستند و از بعضی از کوچکترین موجودات دریایی، از نانوفیتو تا میکروزوپلانکتون تغذیه می‌کنند.

پلاستیک‌های موجود در معده سالپ‌ها می‌توانند از طریق زنجیره غذایی به موجوداتی که از آن‌ها تغذیه می‌کنند مانند لاک پشت‌های دریایی و Rockfish و King Crab منتقل شود و در نهایت این ریزمیکروپلاستیک‌ها می‌توانند به بدن انسان راه پیدا کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد که پلاستیک‌های دریایی بسیار فراوان‌تر از چیزی است که هر کسی تصور می‌کند و بالقوه می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها یافت شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی