کد مطلب: 555
  تاریخ انتشار:  1392/07/09 - 16:13


با موافقت اعضای شورای شهر ؛

طرح دو فوریت حفاظت از پارک پردیسان «عادی» شد

اعضای شورای شهر تهران با رد دو فوریت و یک فوریت طرح حفاظت از پارک پردیسان با بررسی عادی آن موافقت کردند.
بررسی طرح دو فوریتی حفاظت از پارک پردیسان امروز در صحن شورای شهر تهران مطرح شد اما اعضا با در نظر گرفتن سابقه طرح این لایحه در شورای شهر در سال گذشته و دیگر مسایل دو فوریت را رد کرده و با بررسی عادی این طرح موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، موضوع حفاظت از پارک پردیسان امروز در نهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد و در ابتدا مهدی چمران عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دقیقا سال گذشته در همین زمان چنین مصوبه‌ای به صورت کاملا مشابه در صحن شورا تصویب و به دولت پیشنهاد شد تا مصوبه مربوط به دخل و تصرف در پارک پردیسان را لغو کند اما این مصوبه تا کنون لغو نشده و در واقع مصوبه‌ شورا نیز اجرایی نشده است.

چمران تاکید کرد که تصویب مجدد این طرح ضرورتی ندارد و افزود: دولت در مصوبه‌ای تاکید کرده بود که با مشارکت بخش خصوصی یکصد میلیارد تومان برای اقدامات لازم در این پارک صورت گیرد اما تا کنون چنین اقداماتی صورت نگرفته است.

وی گفت: همه مواردی که در حال حاضر در این طرح مورد تاکید قرار گرفته و برای شهرداری به عنوان الزام در نظر گرفته شده در آن طرح دقیقا به همین شکل آمده و به تصویب رسیده است.

علیرضا دبیر، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز اظهار امیدواری کرد که معصومه ابتکار که پیش از این در جریان تصویب این طرح در شورای شهر حضور داشته است نسبت به این مساله پیگیری بیشتری داشته و مصوبه دولت را لغو کند.

دبیر تاکید کرد: من در دوره قبلی تصویب این مصوبه کتک آن را هم خورده‌ام و حالا خوشحال می‌شوم که به درستی اجرا شود.

وی گفت: به جز موضوع سرمایه گذاری مسائل زیادی در مورد پارک پردیسان مطرح است و از جمله آن باید از مسئولان سازمان پرسید که آیا برای احداث ساختمان اداری در فضای پارک پردیسان مجوز داشتند و وجود این ساختمان‌ها در این فضای سبز چه توجیهی دارد. خانم ابتکار حالا که آن طرف میز نشسته‌اند باید بیشتر به این موضوعات توجه کنند.

همچنین تعدادی از اعضا نسبت به قرار گرفتن این طرح در دستور کار شورا با اطلاع از اینکه پیش از این مصوبه‌ای به همین شکل و مشخصات به تصویب شورا رسیده است اعتراض کردند و اعلام شد که اگر پیش از این چنین مصوبه‌ای تصویب شده دیگر نباید هیات رئیسه اجازه ورود این دستور جلسه را به صحن شورا می‌داد.

 بر اساس این اظهارات اعضا با دو فوریت و در ادامه با یک فوریت این طرح موافقت نکردند و قرار شد به صورت عادی در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

احمد مسجدجامعی پس از تصمیم گیری اعضا گفت: هرگونه دخل و تصرف در عرصه و ابنیه پارک پردیسان باید مورد پیگیری قرار گیرد و از بخش حقوقی شهرداری هم می‌خواهیم که در مورد این مساله و برخی مسائل مالی و اقتصادی این طرح نظر خود را ارائه کنند.

همچنین سلطانی‌فر یکی دیگر از اعضای شورا گفت: بهتر است در جریان بررسی این طرح به این موضوع توجه شود که مردم همواره از عرصه‌هایی که محیط زیست در اختیار دارد محروم بوده‌اند و اگر قرار است پروژه‌ای مشترک بین سازمان محیط زیست و شهرداری اجرا شود، در آن نحوه همکاری، سرمایه‌گذاری و ورود مسئولانه شهرداری کاملا با جزئیات مشخص شود و شهرداری هزینه‌ای را بیخود انجام ندهد و تجهیزات نصب شده و اقدامات انجام شده بعدا در حیطه مدیریت سازمان محیط زیست و بدون استفاده مردم قرار نگیرد.

انتهای پیام
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری