کد مطلب: 5508
  تاریخ انتشار:  1398/09/05 - 10:56


معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها: در مقابل مسئولان مخرب منابع‌طبیعی ایستاده‌ایم

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: این سازمان در مقابل مسئولانی که بخواهند منابع‌طبیعی را تخریب و قانون شکنی کنند، می‌ایستد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: این سازمان در مقابل مسئولانی که بخواهند منابع‌طبیعی را تخریب و قانون شکنی کنند، می‌ایستد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بهمن افراسیابی در پاسخ به این سوال که آیا برخی مسئولان استانی و قانون شکن می‌توانند برای تخریب منابع طبیعی از اختیارات خود استفاده کنند، اظهار داشت: خیر؛ مسئولان چنین اختیاراتی در استان‌ها ندارند.

 وی ادامه داد: به عنوان مثال حدود یک ماه پیش استاندار یکی از استان‌ها از کارشناسان سازمان جنگل‌ها دعوت کرد تا زمینی را بازدید کند و اجازه آن برای واگذاری به وزارت نفت صادر شود اما در بازدید متوجه شدیم کل عرصه جنگل بلوط است. در حالی که نماینده و استاندار استان مورد نظر اصرار داشتند تا این عرصه واگذار شود و دلایل آن‌ها افزایش تولید و اشتغال در استان بود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها افزود: برای این سازمان که متولی و حافظ منابع طبیعی است، هیچ دلیلی که منجر به تخریب طبیعت شود، قابل قبول نیست. کارشناسان سازمان جنگل‌ها در این موضوع و سایر موضوعات مشابه با صراحت با تغییر کاربری مخالفت می‌کنند و حتی عرصه‌هایی که برای احداث پارک جنگلی به شهرداری این استان داده شده بود به دلیل کوتاهی‌ها پس گرفته و برای شهردار آن مرکز استان نیز پرونده تخلف تشکیل شد.

افراسیابی با بیان اینکه بنا به درخواست مقام معظم رهبری، حتی دفتر رهبری نیز از طرف سازمان جنگل‌ها رصد می‌شود، عنوان کرد: همه‌ی دستگاه‌ها به خصوص مقام معظم رهبری در امر جلوگیری از تخریب منابع طبیعی ما را کمک می‌کنند و نسبت به گذشته میزان نفوذ به حداقل رسیده است و دستگاه‌های قضایی و نظارتی خود را مسئول می‌دانند.

وی در ادامه گفت: هنوز بنا به اصرار یک فرماندار، استاندار و یا شهردار کار خلاف قانون و ضوابط منابع طبیعی انجام نشده اما در گذشته این اتفاق افتاده است و در بسیاری از مکان‌ها آثار مشهود است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب