کد مطلب: 5471
  تاریخ انتشار:  1398/08/20 - 17:17


سیل در انگلیس ارتش را به صحنه کشاند

نیروی هوایی و ارتش انگلیس برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مناطق شمال این کشور که طی روزهای گذشته بر اثر بارندگی‌های شدید آواره شده‌اند وارد عمل شد.

 نیروی هوایی و ارتش انگلیس برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مناطق شمال این کشور که طی روزهای گذشته بر اثر بارندگی‌های شدید آواره شده‌اند وارد عمل شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مرکز نیروی هوایی «اودیهام» اعلام کرد دیشب (یکشنبه) ۴۰ تُن کمک‌های‌ بشردوستانه از طریق یک فروند بالگرد نظامی شینوک به مناطق سیل زده در شمال شهر دونکستر، منتقل شد. همچنین ۱۷۰ تن از مهندسان ارتش برای کمک رسانی به سیل زدگان روستای فیش‌لیک واقع در جنوب دونکستر گسیل شده‌اند.

بارندگی‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها سبب جاری شدن سیل‌های ویرانگر از جمعه گذشته در بخش‌هایی از شمال و مرکز انگلیس و تخلیه صدها نفر در مناطق سیل زده شده است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، سیل روستای فیش‌لیک را درنوردیده و ۷۰۰ تن از ساکنین این منطقه آواره شده‌اند.

شهرداری دونکستر اعلام کرده است قادر به ارائه خدمات زمینی به ساکنان باقی‌مانده در این روستا نیست، چون به آن‌ها توصیه شده بود منازل خود را ترک کنند.

«دامیان الن» رئیس اجرایی شهرداری گفت اداره آتش‌نشانی همچنان برای خارج کردن افرادی که در خانه‌های خود گرفتار شده اند آمادگی دارد. او با بیان اینکه سیل در ۲۴ ساعت آینده در این منطقه جاری خواهد بود افزود برای اسکان آوارگان مراکزی تعبیه شده است.

آژانس محیط زیست انگلیس اعلام کرد در حال حاضر ۷ هشدار بحرانی آب و هوایی در امتداد رودخانه دان در شهر دونسکتر و ۹۳ هشدار وقوع سیل در سراسر انگلیس فعال است.

اداره هواشناسی انگلیس هم وضعیت هوا برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و پنج‌شنبه در بیشتر مناطق شمال این کشور را ناپایدار و همراه با بارندگی پیش بینی کرده است.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، دائماً با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی، به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده جاری شدن سیل و وقوع توفان های فصلی در انگلیس طی یک دهه گذشته، میلیاردها پوند به این کشور خسارت زده و جان ده‌ها نفر را گرفته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان