کد مطلب: 5443
  تاریخ انتشار:  1398/08/18 - 10:51


تصمیم نیوزیلند برای به صفر رساندن انتشار گاز گلخانه ای

جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که پارلمان این کشور با لایحه دولت برای به صفر رساندن میزان انتشار گاز کربن در صنایع این کشور تا سال ۲۰۵۰ موافقت کرد.
download جیسیندا آردرن

جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که پارلمان این کشور با لایحه دولت برای به صفر رساندن میزان انتشار گاز کربن در صنایع این کشور تا سال ۲۰۵۰ موافقت کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از وی گزارش داد: لایحه دولت آردرن برای به صفر رساندن گاز کربن که یکی از مهمترین گازهای گلخانه ای است،  توسط نمایندگان پارلمان این کشور با اکثریت به تصویب رسید.

دولت نیوزیلند با این اقدام چشم انداز حرکت صنایع خود را برای مقابله با تغییرات بد آب و هوایی ارائه داده است.

حزب حاکم کارگر تحت رهبری آردرن در سالهای اخیر طرح های مختلفی را برای کاهش میزان انتشار گاز کربن در صنایع این  کشور را ارائه داده که از جمله لایحه حذف گاز کربن از خروجی صنایع این کشور تا ۳۱ سال آینده است.

آردرن در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه " ما انتخابی انجام داده ایم که به آن افتخار می کنیم" ابراز امیدواری کرد: نسل آینده نیوزیلند از نتایج مثبت تصمیم دولت وی برای زندگی در آب و هوایی بهتر، بهره مند شوند.

وی تاکید کرد که دولتش در مسیر صحیح تاریخ نیوزیلند گام بر می دارد.

این لایحه دارای اهداف مختلفی است اما مهمترین آن این است که انتشار گازمتان در صنایع بیولوییکی این کشور تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ درصد و تا سال ۲۰۵۰ تا بیش از ۴۷ درصد کاهش خواهد یافت.

سازمان ملل ازکشورهای جهان خواسته است تا با توجه به تغییرات شدید، مضر و خطرناک آب و هوایی انتشار گاز کربن و گازهای گلخانه ای را در صنایع خود به گونه ای کاهش دهند که روند گرمایش زمین سالانه از ۱.۵ درجه سانتی گرا بیشتر نشود.

 پارلمان نیوزیلند پس از مدت ها بحث و گفت و گو سرانجام به لایحه بحث برانگیز خانم آردرن برای ایجاد اصلاحات ساختاری در صنایع این کشور به منظور حذف گاز کربن از انتشارات صنایع بیولوژیکی این کشور رای مثبت داد.

دولت ائتلافی دست چی کارگر تحت هدایت آردرن از حمایت سایر احزاب از جمله حزب سبز و حتی حزب مخالف ملی نیز برای ارائه و تصویب این لایحه در پارلمان استفاده کرد.

جیمز شاو  وزیر تغییرات اقلیم و رهبر حزب سبزنیوزیلند  دراین زمینه گفت: این لایحه محور اقدامات مهم برای سیاست های اقلیمی و آب و هوایی دولت های آتی نیوزیلند خواهد بود.

به گفته وی پارلمان این کشور برای رای نهایی خود به این لایحه دستکم بیش از ۱۱ هزار نظر در مورد آن را از اقشار مختلف جامعه از جمله دانشمندان، کشاورزان، دانشجویان و فعالان محیط زیست دریافت کرده بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان