کد مطلب: 542
  تاریخ انتشار:  1392/07/06 - 15:44


دستگیری شکارچیانی که می‌خواستند محیط بانان را خلع سلاح کنند!

شکارچی مرال توسط یگان حفاظت محیط زیست سمنان دستگیر شد.
download محیط بان

اداره کل محیط زیست استان سمنان از دستگیری شکارچی مرال توسط یگان حفاظت محیط زیست این استان خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت و کنترل مستمر پرسنل اجرائی منطقه حفاظت شده "پرور" و ایجاد راه‌بندان با هماهنگی نیروی انتظامی در طول مدت تاریکی هوا موفق به دستگیری شکارچیان مرال می‌شوند.
در این عملیات شکارچیان در تاریکی شب با دو دستگاه خودرو قصد خارج شدن از منطقه را داشتند که پس از توقف خودروی اول، ماموران ضمن رویت آثار خون در کف صندوق موفق به کشف یک قبضه اسلحه گلوله زنی می شوند. پس از چند لحظه نور خودرو دوم مشاهده شده که یکی از متخلفان به منظور آگاه کردن آنان از حضور ماموران محیط زیست اقدام به درگیری و داد و فریاد کرده که سرنشینان خودرو دوم پس از توقف کوتاهی به سمت مأموران حرکت و با پیوستن به متخلفان گروه اول با همکاری یکدیگر و با فحاشی و ایراد ضرب و شتم مأموران، قصد خلع سلاح ماموران را دارند که خوشبختانه موفق نشده و از محل متواری می‌شوند.
به نوشته ایسنا، در این عملیات یکی از شکارچیان در حین فرار توسط مأموران دستگیر می شود و در ادامه، محیط بانان پس از تجسس منطقه موفق به کشف سه عدد کوله پشتی حاوی لاشه شکار یک رأس مرال و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی قاچاق در محل توقف خودروی دوم می‌شوند.
همچنین محیط بانان با همکاری نیروی انتظامی به محل سکونت افراد متواری مراجعه و موفق می شوند در بازرسی از منازل و از بین لانه مرغ و تنور پخت نان حدود 10 کیلو گوشت مرال که به طرز ماهرانه ای مخفی کرده بودند را کشف و ضبط کنند.
مرال ، گوزن قرمز یا گاو کوهی (Cervus elaphus) که بومی اروپا، آسیای میانه و شمال آفریقا است،یکی از بزرگترین انواع گوزن و بزرگترین گوزن بومی ایران است .
با این که در گذشته جمعیت بسیار زیادی در اغلب نواحی جنگلی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس از این گونه وجود داشت، امروزه تنها در برخی از ارتفاعات دور از دسترس البرز مرکزی و شرقی از آن پیدا می‌شود.
خوشبختانه مرال به طور کلی با توجه به جمعیت مناسب و زیستگاه وسیع در خطر انقراض قرار ندارد اما برخی از انواع آن در برخی مناطق با خطر انقراض روبرو بوده و یا هستند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 تشکر و خسته نباشید خدمت تمام محیط بانان غیور ایران زمین
شناسه: 915
saremi
7 مهر 1392 ساعت 16:16
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان