کد مطلب: 5379
  تاریخ انتشار:  1398/08/09 - 15:20


طوفان کیار در راه دریای عمان

سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریایی اعلام کرد: طوفان «کیار» ضعیف شده و به درجه دوم کاهش می‌یابد.
download طوفان کیار

سازمان منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریایی اعلام کرد: طوفان «کیار» ضعیف شده و به درجه دوم کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
آخرین اطلاعات مربوط به ایستگاه سنجش از دور و دریافت تصاویر ماهواره ای واقع در سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی (راپمی) در منطقه گرانادا کویت و داده های موجود درباره وضعیت دریا و سرعت باد، حاکی از آن است که چرخه گرمسیری طوفان "کیار" همچنان به سمت جنوب غربی حرکت می‌کند.

در غرب دریای عرب با نزدیک شدن بیشتر و بیشتر به سواحل جنوبی عمان با کاهش قدرت و طبقه‌بندی طوفان در همان زمان از درجه سوم به درجه دوم در 24 ساعت آینده و سپس به درجه اول می‌رسد.
آخرین تصاویر از ماهواره مودیس راپمی نشان می دهد که مرکز این طوفان در نزدیکی ساحل جنوبی عمان واقع شده است.(طول 62.88 E با عرض جغرافیایی N 19.62)

طبق اعلام مرکز هشدار Typhoon، انتظار می‌رود طوفان کیار در سه روز آینده به سمت غرب در امتداد سواحل عمان و جنوب یمن به سمت شاخ آفریقا گسترش یابد.

انتظار می‌رود قدرت طوفان بیشتر تضعیف شود و از این رو بسیاری از مناطق ساحلی با خسارت قابل توجه و خسارات سنگین مواجه نشوند. با این حال ، اثرات طوفان ها و سایر حوادث آب و هوایی ، از جمله افزایش سونامی ها ، باران شدید و برهم زدن وضعیت دریا ، همچنان تهدیدی جدی برای جوامع ساحلی به حساب می‌آید.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی