کد مطلب: 5340
  تاریخ انتشار:  1398/08/06 - 09:41


شدت بارش امروز در استان‌های البرز و قزوین خواهد بود

امروز (دوشنبه ۶ آبان) شدت بارش‌ها در استان‌های البرز و قزوین خواهد بود که موجب آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز (دوشنبه ۶ آبان) شدت بارش‌ها در استان‌های البرز و قزوین خواهد بود که موجب آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها می‌شود بنابراین هم‌وطنان برای تردد در این مناطق باید بیشتر مراقب باشند.

کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران(IENA) ، افزود: امروز در جنوب غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران بارش داریم که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود ضمن اینکه امروز در بخش‌های مرکزی، شرق، شمال شرق و شمال غرب بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی اظهارداشت: بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و بارش‌ها مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، قزوین و البرز را دربر می‌گیرد، همچنین بخش‌های مرکزی کشور، شرق، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده خواهند داشت، روز چهارشنبه ادامه بارش‌ها همچنان در نیمه غربی کشور خواهد بود و در مناطق نیمه غربی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اما روز چهارشنبه گستره این بارش‌ها به مناطق شرق و شمال شرق محدود می‌شود و بخش‌هایی از استان‌های سمنان و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌های رگباری گاهی رعد و برق خواهند داشت از بعدازظهر پنجشنبه این سامانه از شرق خارج می‌شود اما نوار شمالی یعنی استان‌های ساحلی خزر از روز چهارشنبه تا آخر هفته به تناوب بارش باران دارند و امروز و فردا نیز احتمال بارش‌های خفیف در آن مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته وی بارش‌هایی که از امروز تا روز چهارشنبه داریم در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

رفیعی گفت: از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان و بخش‌هایی از تنگه هرمز در نزدیکی سواحل مواج خواهند بود و ارتفاع موج بین ۳.۵ تا ۴.۵ متر پیش‌بینی شده است.

ادامه بارش‌ها در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز در برخی از ساعات بارش خواهد داشت که احتمال رعد و برق و وزش باد نیز دور از انتظار نیست، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۳ درجه بالای صفر و بیشینه دمای تهران ۱۶ درجه بالای صفر می‌شود.

رفیعی اظهار داشت: بجنورد با دمای ۴ درجه بالای صفر و بندرعباس ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری