کد مطلب: 5314
  تاریخ انتشار:  1398/08/04 - 11:16


ادامه بارش‌ها در نقاط مختلف کشور و وقوع صاعقه در استان‌های جنوبی

با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور، بارش‌ها در نقاط مختلف شدت یافته و تا دو روز آینده ادامه دارد.

همچنین احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی در استان‌های جنوبی کشور دور از انتظار نیست، بنابراین هموطنان مراقب باشند.

فریبا گودرزی روز شنبه در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) افزود: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا ( شنبه و یکشنبه ۴ و ۵ آبان ماه ) بارش در سواحل شمالی کشور ادامه دارد، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق شمال غرب کشور امروز بارش باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان رگبار باران و رعد و برق داریم. امروز شدت بارش‌ها در لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری ، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر پیش‌بینی شده که احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، سیلاب ناگهانی و وقوع صاعقه در استان‌های جنوبی دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: دوشنبه موقتا بارش در شمال غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها محدود به غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد بود. همچنین در بخش‌هایی از اصفهان، شمال فارس، یزد، کرمان و جنوب خراسان رضوی بارش‌ها پراکنده خواهند بود.

وی گفت: سه شنبه عمده بارش‌ها در شمال غرب  و غرب سواحل دریای خزر خواهد بود، نیمه شمالی کشور کاهش دمای بین ۳ تا ۵ درجه خواهد داشت، یکشنبه و دوشنبه در مناطق مرتفع  و کوهستانی رشته کوه البرز و زاگرس بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

تهران باران و رعد و برق

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز بارش باران با احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد و مه رقیق خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۲ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: جوانرود در کرمانشاه  و چالدران در آذربایجان غربی با دمای صفر درجه و میناب ۴۰ درجه بالای صفر ، رودان در استان هرمزگان و زرآباد در سیستان و بلوچستان ۳۹ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری