کد مطلب: 531
  تاریخ انتشار:  1392/07/03 - 01:55


آمریکا بخشی از تحریم های ایران در بخش محیط زیست را لغو کرد + سند

فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های حفاظت از محیط زیست و حیات وحش در ایران که شامل گونه‌های در معرض خطر گیاهی و جانوری و حفاظت از زیستگاه‌های آنها می‌شوند، مجاز خواهد بود.

سازمان خزانه داری آمریکا با صدور بخشنامه‌ای، اجازه ارائه برخی خدمات را با هدف انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌های زیست محیطی غیردولتی در ایران که پیش‌تر مشمول تحریم‌ها بودند، صادر کرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، اداره کنترل دارایی‌های خارجی در سازمان خزانه داری آمریکا با صدور یک مجوز کلی امکان ارائه برخی از خدمات خاص را در حمایت از فعالیت‌های سازمانهای غیر دولتی در ایران فراهم کرده است.
بر اساس بند (3) این مجوز کلی، فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های حفاظت از محیط زیست و حیات وحش در ایران که شامل گونه‌های در معرض خطر گیاهی و جانوری و حفاظت از زیستگاه‌های آنها می‌شوند، مجاز خواهد بود.
همچنین در بند (1) این مجوز کلی آمده است که فعالیت‌های بشردوستانه برای رفع نیازهای اساسی مردم ایران شامل ارائه خدمات مرتبط با سلامت و بهداشت، موضوعات مربوط به ایتام، ارائه خدمات امدادی مرتبط با بلایای طبیعی، توزیع اقلام اهدایی از جمله مواد غذایی، پوشاک و دارو با نیت کاهش رنج و درد انسانی و نیز آموزش کمکی مرتبط با هر نوع فعالیت‌های پیشرو در موضوعات فوق نیز مجاز خواهد بود.
علاوه بر این در بند (2) این مجوز نیز انجام پروژه‌های بازسازی غیرتجاری در واکنش به بلایای طبیعی در ایران برای یک دوره حداکثر دو ساله پس از بروز حوادث طبیعی مجاز خوانده شده و البته مجوز تمام این اقدامات در حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در ایران صادر شده‌اند.


انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان