کد مطلب: 5183
  تاریخ انتشار:  1398/07/20 - 16:25


آغاز بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول برای مدیریت پسماند

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با توجه به وظایف محول شده در قانون مدیریت پسماندها توسط سازمان حفاظت محیط زیست، آغاز شده است.
download حسن پسندیده

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت پسماند در کشور در گرو مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌ها است، گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی با توجه به وظایف محول شده در قانون مدیریت پسماندها توسط سازمان حفاظت محیط زیست، آغاز شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
حسن پسندیده افزود: با توجه به اینکه بر اساس ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماندها، نظارت و مسئولیت حسن اجرای این قانون بر عهده سازمان گذاشته شده است، بنابراین براساس وظایف و تکالیف محول شده به دستگاه‌های اجرایی مختلف بر اساس مفاد قانون و آئین نامه اجرایی پسماندها، ارزیابی عملکرد و بررسی پیشرفت فعالیت‌های دستگاه‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: با وجود انجام اقدامات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول، متأسفانه هنوز در بخش‌های مهمی در مدیریت پسماندها در کشور شاهد کاستی‌های جدی و بروز مسائل، مشکلات زیست محیطی ناشی از مدیریت نامناسب پسماندها در کشور هستیم که انتظار می‌رود نهادهای مسئول بیش از گذشته و با عزم و اراده جدی‌تر و با برنامه‌ریزی منسجم و برای اجرای وظایف و مأموریت های قانونی محوله در قانون مدیریت پسماندها؛ گام‌های مؤثری بردارند.


پسندیده افزود: با تشکیل دفتر مدیریت پسماندها علاوه بر پیگیری امور محوله و اجرای وظایف قانونی مرتبط با سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع بررسی و نظارت بر پیشرفت فعالیت به طور منسجم، مستمر و با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.


مدیرکل دفتر مدیریت پسماندها ابراز امیدواری کرد، با مشارکت و هم‌افزایی هرچه بیشتر تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، شاهد بهبود وضعیت مدیریت انواع پسماندها در کشور و کاهش چالش‌های زیست محیطی در کشور باشیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی