کد مطلب: 5108
  تاریخ انتشار:  1398/07/10 - 13:59


محمودی: تفکیک پسماند پزشکی تهران تا پایان سال به‌صورت کامل انجام می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران از تعیین تکلیف مدیریت پسماندهای پزشکی خبر داد.
download کارگروه مدیریت پسماند استان تهران‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران از تعیین تکلیف مدیریت پسماندهای پزشکی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تفکیک پسماند در تمامی مراکز درمانی به‌صورت کامل انجام می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، چهل و هشتمین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان تهران‌، موضوع ماده ٢ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها شب گذشته نهم مهرماه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و به دبیری سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

 محمودی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: نخستین دستور کار این نشست تعیین تکلیف مدیریت پسماندهای پزشکی به ویژه موسسات و مراکز خود درمانی بود که مقرر شد تا پایان سال جاری تفکیک پسماندها در کلیه مراکز درمانی به‌صورت ١٠٠ درصد انجام و سپس دفع بهداشتی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای بی خطرسازی و دفع بهداشتی کامل این پسماندها باید برآورد مالی و برنامه ریزی دقیق و فوری صورت پذیرد، افزود:همچنین مقرر شد دفع بهداشتی پسماندهای پزشکی به شکل رقابتی به بخش خصوصی واگذار گردد و برای پسماندهای بی خطر سازی شده و نشده نرخ بندی با نظارت محیط زیست مشخص شود.

محمودی با اشاره به دومین دستورکار این جلسه مبنی بر ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در مورد احداث سایت دفع پسماندهای ویژه و صنعتی استان در اراضی هوشنگ اباد و عزیز آباد ، اظهار داشت:در اینخصوص باتوجه به موافقت مکتوب اداره کل منابع طبیعی استان تهران مقرر شد با هماهنگی فرمانداری ری عملیات واگذاری موقت زمین در هفته جاری صورت پذیرد و سازمان همیاری شهرداری هم مکلف شده تا حداکثر یکماه آینده نسبت به آماده سازی زمین مذکور اقدام کند.

محمودی همچنین اظهار داشت : سازمان همیاری شهرداری تهران مکلف شد با نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درخصوص اماده سازی طرح جامع مدیریت پسماندهای ویژه صنعتی استان تهران هم اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیرکارگروه مدیریت پسماند استان در تشریح دیگر مصوبات این نشست افزود:دستورکار بعدی این نشست اختصاص داشت به موضوع تعیین تکلیف کالاهای متروکه و تبدیل به پسماند شده سازمان اموال تملیکی استان تهران که در این رابطه مقرر شد سازمان اموال تملیکی لیست کالاهای تبدیل شده به پسماند را به اداره کل محیط زیست ارائه نماید تا نهایتا پسماندهای ویژه از عادی تفکیک و پسماندهای ویژه به سایت های مجاز ارسال و پسماندهای عادی با هماهنگی و تعامل اموال تملیکی با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مدیریت شود.

وی در پایان گفت: دستورکار پایانی این جلسه هم اختصاص داشت به ارائه گزارش پیشرفت کار تدوین طرح جامع مدیریت پسماند کلان شهر تهران که مقرر شد در جلسه بعدی کارگروه، شهرداری تهران به اتفاق مشاور طرح جامع مدیریت پسماند نسبت به ارائه برنامه عملیاتی درخصوص وضعیت فعلی سایت آرادکوه و ساماندهی وضعیت موجود و انتقال سایت فوق، اقدام کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری