کد مطلب: 5107
  تاریخ انتشار:  1398/07/10 - 13:54


مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی استان بوشهر

آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه بیرمی استان بوشهر پس از 12 ساعت مهار شد.
download حریق جنگل

 با تلاش گسترده مأموران اجرایی این اداره کل و پرسنل سایر دستگاههای مرتبط و جوامع محلی آتش سوزی رخ داده مورخ هفتم مهرماه 98 در محدوده تنگ حسیبن جمالی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی (خاییز) مهار شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با تلاش گسترده مأموران اجرایی این اداره کل و پرسنل سایر دستگاههای مرتبط و جوامع محلی آتش سوزی رخ داده  مورخ هفتم مهرماه 98 در محدوده تنگ حسیبن جمالی در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی (خاییز) مهار شد.
 
فرهاد قلی نژاد - مدیر کل  محیط زیست ضمن اعلام این خبر افزود حدود ساعت 5 صبح روز یکشنبه مورخ هفتم مهرماه 98  درپی مشاهده یکی از افراد بومی و اطلاع به هلال احمر تنگستان ، وقوع این حادثه به پاسگاه محیط بانی خاییز اطلاع رسانی شده بود. بلافاصله اکیپی از ماموران اجرایی این منطقه به همراه پرسنل هلال احمر، یگان منابع طبیعی،  مردم محلی بعلاوه نمایندگانی از مرتعداران و هیئت کوهنوردی شهرستان تنگستان به منطقه  صعب العبور وقوع حادثه در تنگ حسین جمالی عزیمت نمودند و عملیات اطفاء حریق را آغاز نمودند.

متعاقب آن یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه شهید محمدی کلمه، منطقه حفاظت شده حله و اداره کل بوشهر نیز به این مجموعه ملحق شده و عملیات مهار را ادامه دادند. ضمن آنکه از آغاز این واقعه با فرمانداری تنگستان و استانداری بوشهر رایزنی های لازم جهت مساعدت و مدیربت این آتش سوزی صورت گرفت. خوشبختانه در ساعت 17:30 پس از حدود 12 ساعت این آتش سوزی بطور کامل مهار گردید. متأسفانه حدود 5 هکتار از پوشش درختی و درختچه ای از گونه های بادام کوهی، گون و بنه و همچنین پوششهای مرتعی و بوته ای این منطقه در این آتش سوزی  لطمه دیده است.
 
ایشان در پایان ضمن تشکر از همه نهادهای مساعدت کننده در این عملیات،  پیگیری عوامل ایجاد این حادثه را خاطر نشان نمود و از عموم مردم محلی و  گردشگران درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی وهمچنین  قبل از ترک محل اتراق، خاموش نمودن کامل آتش های ایجاد شده توسط ایشان ، از بروز این وقایع ناگوار پیشگیری نمایند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی