کد مطلب: 499
  تاریخ انتشار:  1392/06/26 - 18:49


به بهانه روز محیط بان؛

شهادت 116 محیط بان کشور/ پوشش کامل بیمه‌ای دغدغه اصلی محیط بانان

تلاش می‌کنیم با ایجاد امور ایثارگران در ساختار یگان حفاظت محیط زیست از خانواده شهدای محیط بان حمایت کنیم.
download محیط بان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: تا کنون 116 محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست به شهادت رسیده‌اند اما برخی از این افراد طبق قوانین و مقررات شهید محسوب نشده و از مزایای ایثارگران بهره‌مند نمی‌شوند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ حمیدرضا خیلدار به ایسنا گفت: از آنجا که این افراد جان خود را در راه حفاظت از محیط زیست از دست داده‌اند از نظر ما شهید محسوب می‌شوند که به همین منظور تلاش می‌کنیم با ایجاد امور ایثارگران در ساختار یگان حفاظت محیط زیست از خانواده‌های این افراد حمایت کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال، سال 90 سرباز امید پارسا در منطقه حفاظت شده فندق لو هنگام فصل مستی گوزن به منطقه رفته و توسط این حیوان کشته شده بود که اگر چه از نظر قانون شهید محسوب نشده اما جان خود را در راه حفاظت از محیط زیست از دست داده است.
فرمانده یگان حفاظت از برگزاری مراسم تقدیر از محیط بانان نمونه کشور در طی دهه کرامت خبر داد و گفت:‌ در سال‌های گذشته تنها در روز تولد امام رضا (ع) که روز محیط بان نامگذاری شده است مراسم جشن و بزرگداشت روز محیط بان برگزار می‌شد اما امسال در طی دهه کرامت با حضور در استان‌های مختلف با برگزاری جشن از محیط بانان نمونه کشور تقدیر می‌کنیم.
به گفته وی تا کنون 10 محیط بان از استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و دیگر استان‌های همجوار درروز 13 شهریور تقدیر به عمل آمده و محیط بانان هفت استان همجوار استان بوشهر نیز در روز 20 شهریور تجلیل شده‌اند. همچنین 10 محیط بان نیز از استان‌های همجوار استان آذربایجان شرقی در روز 24 شهریور مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.
خیلدار از برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از 16 محیط بان نمونه از استان‌های همجوار خراسان رضوی نیز خبر داد و گفت: همزمان با روز تولد امام رضا (ع) که آخرین روز دهه کرامت است نیز محیط بانان استان تهران و استان‌های همجوار آن تجلیل می‌شوند.
وی پوشش کامل بیمه محیط بانان را مهمترین دغدغه آنها دانست و افزود:‌ در پی آن هستیم که پوشش بیمه عمر و حوادث و بیمه مسئولیت حرفه‌ای کارکنان را ارتقا دهیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در گذشته مبلغ بیمه عمر محیط بانان در حداکثر 25 میلیون تومان بود که تلاش می‌کنیم آن را به حداقل 50 میلیون تومان افزایش دهیم تا از این پس محیط بانان از این لحاظ دغدغه‌ای نداشته باشند.
خیلدار در خصوص افزایش حقوق محیط بانان نیز اظهار کرد: برای انجام این کار بیش از هر چیز نیازمند افزایش اعتبارات یگان حفاظت محیط زیست هستیم که به همین منظور با دکتر ابتکار جلساتی را برگزار کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید شکل نوینی به خود بگیرد افزود: نمی‌توان با محافظت نفر به نفر از محیط زیست محافظت کرد بلکه نیازمند استفاده‌ راه‌های جدیدی مانند نصب دوربین‌های مداربسته و پایش آنلاین هستیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با نصب دوربین‌های مداربسته خورشیدی، به راحتی می‌توانیم یک منطقه حفاظت شده را رصد کنیم.
خیلدار با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی در مناطق حفاظت شده به عنوان روشی جدید در حفاظت از محیط زیست افزود: با راه‌اندازی این سامانه به محض ورود افراد به منطقه تمام موارد شامل وسعت منطقه،‌ گونه جانوری و گیاهی و قوانین به آنها اطلاع داده می‌شود و اگر این فرد به منطقه ممنوعه وارد شود فورا به وی هشدار داده خواهد شد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی